Windows 7 Home Premium installeren op mijn iMac met Yosemite.

February 2015 aangepast in Windows
Misschien staat dit al eens beschreven op deze site, maar ik kan het niet vinden.
Na onderzoek via vragen, lezen en Youtube ben ik overtuigd dat ik dit beter via Bootcamp kan doen. Maar ik vind het eng, ben bang dat ik dan alles wat op mijn imac staat kapot maak. Die partitie maken kan dat nog wel, omdat ik mijn Imac nu een paar maanden heb. Staan de foto's en bestanden niet dusdanig verspreid, dat je geen partitie meer kunt maken ?
Ik ben een doorgewinterde Windows gebruiker, maar van Apple heb ik nog niet veel verstand.
Waar kun je nu eens goed advies, of/en hulp halen voor deze actie.
Christina Veltkamp

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    February 2015 aangepast
    Dat doe je het beste met Boot Camp. Start de Boot Camp assistant en lees de instructies (Open Boot Camp Help).

    Alternatief kan je ook virtualisatie software gebruiken zoals Parallels of VMWare Fusion. In Parallels kan je ook een Boot Camp installatie draaien. Dus, mogelijkheden genoeg.
  • ik heb inmiddels begrepen, dat bij toepassing van Parallels Desktop, de snelheid van de Mac wordt beïnvloed, vandaar dat ik Bootcamp wil toepassen, maar ik vind de drempel nogal eng. Ben bezig een externe harde USB schijf leeg te maken en eerst maar eens een goede backup maken, mijn angst is dat alle programmatuur verdwijnt als er iets fout gaat.
  • timoshatimosha    Moderator
    February 2015 aangepast
    Ik gebruik verschillende besturingssystemen (Solaris 11, Debian Linux, Windows 8.1, Windows 10 Technical Preview) in Parallels en merk geen enkele negatieve invloed op de snelheid van een iMac (16 GB RAM) en een Mac Pro (64 GB RAM). Elke besturingssysteem krijgt 4 GB RAM en 2 CPU Cores.

    Op de iMac is Windows 8.1 op een Boot Camp partitie geïnstalleerd. Maar omdat ik geen zin heb om steeds Windows op te starten van de Boot Camp partitie draai ik die partitie in Parallels. Werkt zeer betrouwbaar en snel.

    Als je de Apple Boot Camp instructies volgt kan er heel weinig mis gaan. Kijk niet naar YouTube filmpjes, volg de instructies van Apple. Succes gewenst.
Log In of Registreer om te reageren.