Kan iCloud drive niet instellen, wachtwoord onbekend

February 2015 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Ik heb Yosemite 10.10.2 geïnstalleerd op mijn Mac Mini en via iTunes mijn iPad mini en iPhone 4s bijgewerkt naar iOS 8.1.3. Nu wil ik een bestand op mijn Mac ook op mijn iPad kunnen zien, maar dat lukt niet.
Ik heb de Apple tips nagelezen hoe iCloud drive te installeren, maar dat werkt niet bij mij. Er wordt naar mijn iCloud wachtwoord gevraagd, maar die heb ik nooit eerder gehad, dus die weet ik ook niet. Wel mijn Apple ID, maar die is het niet. Hoe kan ik nu iCloud en iCloud drive gebruiken zoals ik dat onder Mavericks kon?

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    February 2015 aangepast
    Als je iCloud (niet iCloud Drive) in Mavericks gebruikt hebt dan heb je ook een iCloud Apple ID gebruikt. Zonder ging dat ging het in Mavericks ook niet. Gebruik dus hetzelfde iCloud Apple ID als in Mavericks.

    Eigenlijk zou dat automatisch moeten gaan na de update naar Yosemite. Je moet iCloud Drive wel activeren in de iCloud instellingen van de toestellen.
  • Bij mij vroeg hij alleen het wachtwoord, niet de ID... ik heb dezelfde genomen als App store (had ik vroeger ook gedaan)
  • timoshatimosha    Moderator
    @theo

    De App Store en iCloud zijn twee totaal verschillende Apple diensten. Men kan uiteraard hetzelfde Apple ID gebruiken voor beide diensten.
  • Dan ben ik dus mijn iCloud wachtword van Mavericks kwijtgeraakt. En mijn Apple ID werd nu niet als wachtwoord herkend.
  • timoshatimosha    Moderator
    Dan probeer om het paswoord van de Apple ID te herstellen:

    https://iforgot.apple.com/password/verify/appleid
  • Probleem is opgelost, ik had niet in de gaten dat ik het wachtwoord van mijn Apple ID ook gewoon voor iCloud kan gebruiken. En ik kan nu ook mijn bestanden delen via iCloud drive. Bedankt voor jullie reacties.
  • timoshatimosha    Moderator
    Tof dat het opgelost is. ;-)

    //slotje

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.