Ervaring met 10.10.2 ...

January 2015 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Ik heb mij tot nog toe voorzichtig opgesteld t.o.v 10.10.
Daarom ken ik graag de ervaring met 10.10.2 vooraleer ik de stap neem.

Reacties

  • Vanaf waar kom je?
  • 10.9.5 Maverick
  • Er is weinig verschil tussen Mavericks en Yosemite wat betreft resource-gebruik. Voor beide OS X versies geldt dat 4GB geheugen echt het minimum is om enigszins fatsoenlijk te kunnen werken met meerdere programma's actief. Als je Mac het toestaat om het geheugen nog uit te breiden dan is 8GB aan te raden.
  • Ik zocht eigenlijk feedback over bv. de Wifi problemen, de Mail problemen, zijn die allemaal verdwenen of deels ?
  • timoshatimosha    Moderator
    @theo

    Die Wi-Fi problemen zijn zeker geen algemeen probleem. Van de vijf (5) Macs hier had er één (1) problemen: een MacBook Pro Mid 2012. Die problemen zijn nu opgelost met OS X 10.10.2. Alles werkt weer perfect zonder de trucjes die ik in een ander topic beschreven heb.

    In Mail zit nog een klein maar irritant bugje. Niets kritisch. Wij gebruiken wel uitsluitend iCloud Mail. Hoe het zit met Gmail, Hotmail en tuti quanti weet ik niet.
  • Wij gebruiken meerdere Gmail accounts zonder probleem onder Yosemite. Ook Exchange werkt goed in Apple Mail.
  • February 2015 aangepast
    Ondertusen is de kogel door de kerk. Clone gemaakt van mij HD, naast Time Machine back-up. Dan Yosemite gedownload en gestopt bij de start, met een utility een USB Yosemite stick gemaakt.(Voor laptop mevrouw)

    Opstarten USB stick , schijf volledig gewist (formatteren zit als bevel niet meer in schijfutilities (?). Dan met stick geïnstalleerd recovery en schijf zelf .

    Bij schijfinstallatie met set-up 3 groepen laten terugzetten van clone: applicaties, user en computer- en netwerkinstellingen. Was dit laatste wel slim ? Want nu zit er volgens etrecheck weer een launch-demon in, die ik vroeger al niet kon vinden om te wissen (rest van macaroni).

    Maar mail: telenet en Gmail IMAP werken OK, snelheid Wifi is ook OK. Ziet er goed uit.

    Misschien had ik beter teruggezet vanaf mijn Timemachine backup, dan waren alle datums gebleven, nu krijg ik waarschijnlijk een reuze grote back-up als ik Time machine weer inschakel ???
  • timoshatimosha    Moderator
    February 2015 aangepast
    @theo

    Nogal omslachtige manier. Maar als het werkt dan werkt het. ;-)

    Wat Mail betreft. Houdt het volgende eens in de gaten aub. Als er nieuwe mail is dan verschijnt de badge in Mail (dat is OK). Soms verschijnt die badge niet bij nieuwe mail (dat is niet OK). Als een mail (of alle mails) gelezen zijn dan verdwijnt de badge (dat is OK). Soms verdwijnt de badge niet als alle mails gelezen zijn (dat is niet OK). Ik heb een bug report ingediend dat ook geaccepteerd werd door Apple. Maar ik kan alleen maar testen met iCloud Mail.

    In bijlage een voorbeeld: nieuwe mail maar geen badge.

  • February 2015 aangepast
    Nog een beetje feed-back:

    1)Mail Rules creëren nu soms een bijkomende postbus. Het waarom ontgaat mij.
    De regel nog even terug genomen en verwijzing gemaakt naar de juiste map. Nu is het rustig.

    2) iCloud vraagt soms 's morgens bij het opstarten mijn paswoord, niet elke dag. Maar als hij het doet dan wel steeds TWEE maal ???
Log In of Registreer om te reageren.