Clean install met behoud Windows 7 partitie

January 2015 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Ik wil graag een (semi) clean install doen van Mavericks met behoudt van de windows 7 partitie op mij IMac.
Na Lion heb ik met de update naar Mavericks behoorlijk zitten knoeien, inmiddels heb ik Lion en 2x Mavericks partities en een W7 partitie.
Het enige dat ik van OSX wil bewaren is de iPhoto map, een back up maken op de externe harde schijf lukt me ook al niet omdat er een melding verschijnt "disc is full" bij het proberen om iets terug te zetten lijkt het wel of er niets in time-machine zit.
Het liefst plaats ik (de voor mij onvindbare) map met alle foto's op een externe harde schijf, is het zo wie zo mogelijk om de foto bestanden in finder terug te vinden?) en dan kan heel OSX er af.

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    De iPhoto bibliotheek vind je in de directory Mactintosh HD/Users/gebruiker/Pictures. Als je rechts op de iPhoto bibliotheek klikt kan je "Show package contents" kiezen om de inhoud van de bibliotheek te bekijken:

  • January 2015 aangepast
    Toch is het wel handig om nog een keer te proberen om een goede backup te maken van je OS X partitie voordat je de boel gaat wissen en schoon installeren.

    - Sluit een (lege) USB schijf aan.
    - Wis de externe schijf in Schijfhulpprogramma. Kies: "Mac OS Uitgebreid (Journaled)"
    - Download http://www.shirt-pocket.com/SuperDuper/
    - Start SuperDuper en maak een backup van je schijf naar de USB schijf

    Je kunt nu opstarten van de externe schijf, en de interne schijf wissen, en OS X installeren.
Log In of Registreer om te reageren.