Wel of niet updaten iPhone 4

January 2015 aangepast in iOS 10 of eerder
Ik twijfel al heel lang of ik mijn iPhone 4 zal updaten of niet. Ik lees veel verhalen over dat updates bugs kunnen bevatten oid die de telefoon trager maakt zodat je sneller een nieuwe koopt (ofzo). Nou heb ik 0,0 verstand van dit soort dingen, dus of het waar is? Geen idee!
Ik gebruik nu nog iOS 6.1. Dus nog met de oude pictogrammen (vind ik persoonlijk ook veel mooier!). Telefoon is nu zo'n 3,5 jaar oud, doet het nog prima, dus wil geen gezeur als ik een nieuwere software erop zet. Ik loop er nu alleen tegenaan dat ik bepaalde apps niet kan downloaden omdat die niet meer compatibel zijn met mijn software.

Wat raden jullie aan? Zijn dit soort verhalen onzin? Kan ik met een gerust hart iOs 7 erop zetten?

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    iOS 7.1.2 is heel stabiel en draait perfect op een iPhone 4. Tenminste, hier is dat wel zo op een "oude" test iPhone 4. Als je de update doet dan doe het met iTunes. Dan komt er een fris gewassen en gestreken iOS 7 disk image op die iPhone 4.
  • Jij hebt niet het idee dat hij trager is oid?
    Ik zal eerst eens iTunes weer installeren (nieuwe laptop..) en een back up maken. Mocht het niet bevallen kan ik altijd mijn back up terugzetten toch? Of blijven er dan altijd 'sporen' achter van iOS 7?
    Dank trouwens voor je snelle reactie :)
  • timoshatimosha    Moderator
    January 2015 aangepast
    Ik heb echt niet het idee dat mijn iPhone 4 met iOS 7 trager is dan destijds met iOS 4, 5 of 6. Met een backup kan je die iPhone niet terugzetten naar iOS 6.
  • January 2015 aangepast
    "Ik loop er nu alleen tegenaan dat ik bepaalde apps niet kan downloaden omdat die niet meer compatibel zijn met mijn software."

    Dat houd je toch. Apple gaat nu 64-bit verplicht stellen, en de iOS 8 SDK. (iOS 7 is de laatste versie voor de iPhone 4.)

    Als alles nu naar wens werkt met iOS 6 zou ik het lekker zo laten. Als je eenmaal de upgrade naar iOS 7 hebt gedaan kun je niet meer terug naar iOS 6.
  • Op zich wel. Alleen bijvoorbeeld zorgkosten declareren kan een stuk makkelijker, via de app. Maar die app vereist iOS 7..
  • timoshatimosha    Moderator
    @Pieterr

    Ook met de iOS 8 SDK kunnen de ontwikkelaars combined 32 en 64-bits binaries maken met deployment targets die minimaal iOS 5.1.1 vereisen. Het is de beslissing van de ontwikkelaar om dat al dan niet te doen.
  • January 2015 aangepast
    Precies. Jij mag raden wat de meesten gaan kiezen. (Hint: wat is de default?) :-)
Log In of Registreer om te reageren.