Regels in Mail voor verstuurde berichten

January 2015 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Is het mogelijk om de regels zodanig aan te passen dat verstuurde mail niet meer in de map Verstuurd maar in een bepaalde andere map komt?

Reacties

  • Wil je dat voor al je verstuurde mail of voor een bepaalde gebruiker?
  • Als ik bv een bericht verstuur aan Piet jansen dan wil ik dat in een map bv. Bestuur en als ik een bericht verstuur aan Henk Ros dan wil ik dat in een map bv speeltuin enz.
  • Ik kan je aardig op weg helpen... maak een map aan in je mailbox bijv. Henk Ros.
    Open mail en maak een regel aan via voorkeuren 'Henk Ros' . Kies bij Geadresseerde voor Verzenddatum <7 dagen en Verplaats bericht naar Map -> Henk Ros. Na het versturen zal het bericht in de map Verzonden komen EN in de map Henk Ros. In Verzonden kun je deze dan verwijderen.

    Ik hoop dat dit je op weg helpt.
    Groet
  • Als ik een nieuwe regel toevoeg dan kan ik daar waar Geadresseerde staat dit wijzigen in Verzenddatum en niet in Verzenddatum Henk Ros. In het veld daarnaast kan ik vervolgens alleen maar de optie kleiner dan of groter dan aanklikken en niet de naam Henk Ros toevoegen.
  • Wellicht helpt dit je verder. Regel waar de Geadresseerde wijzigt in Verzenddatum is goed. Vervolgens komt er een tweede regel en daar kun je Verplaats bericht naar Map..... invoeren.
  • Op deze manier komen alle verzonden berichten > 7 dagen terecht in de desbetreffende map, dus van Henk Ros en dat is een beetje teveel van het goede.
  • Eerste regel:
    Van bevat henk ros..@ weetikniet.xxx..
    druk op +
    op die regel Verzendatum < 7 dagen en dan
    Worden de volgende taken uitgevoerd:
    Verplaatsbericht naar Map.... Henk Ros


  • Als de regels in bijgaande bijlage juist zijn ingevuld dan werk het bij mij niet. Het verzonden bericht staat alleen in de Verstuurd.
  • Vreemd en jammer. Ik heb de instellingen net zo staan en bij komt het bericht zowel in Verstuurd te staan en ook in map Henk Ros. In de map verstuurd kan ik dit bericht dan vervolgens verwijderen en blijft die in Henk Ros staan. Ik zie niet wat er 'fout' gaat.
    Succes verder
Log In of Registreer om te reageren.