Emoji's gebruiken in OS X

October 2013 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Sorry ik heb deze vraag al gesteld onder de tip die ik binnen kreeg maar besefte ineens dat ik vragen bij Genius moet plaatsen.

Op de iPhone werkt het prima maar op de iMac niet weet iemand hoe dat komt en wat ik kan veranderen om ook in de mails verstuurd op de iMac emoji’s kan gebruiken?
Ook hier werkt het niet.

alvast bedankt Annie

Reacties

  • Heb je het al zien werken. Ik nog niet nl. Volgens mij is er nog geen mogelijkheid om emoji's te gebruiken in mail.
  • Het is er wel

    Control command spatiebalk
  • Zojuist mailtje verstuurd naar mijn werk. Emoticon
  • Rest van de tekst achter 'emoticon' wordt zelfs verwijderd. Emoticon wordt ook in mail op het werk weergegeven als een zwart vierkantje. Lijkt me geen handige optie.
  • WesleyWesley    Beheerder
    Beste Annie, hier vind je alles terug over de emoji functie in OS X en hoe je deze toepast: http://www.appletips.nl/10-9-gebruik-maken-van-de-emojis/
  • In de meeste applicatie's waar tekst kan worden ingevoerd kun je het ‘speciale tekens’ venster openen, dit doe je via de menu-optie ‘Wijzig’ en selecteer vervolgens de optie ‘Speciale tekens’. Er wordt een nieuw dialoog venster geopend. Klik hier vervolgens op de optie ‘Emoji’. Met behulp van een dubbelklik wordt de emoji toegevoegd aan je tekst op de plaats waar de cursor staat.
  • Fijn dat er zoveel Maccers meedenken maar Dis jou suggestie had ik al geprobeerd en dat werkt dus niet. Ik kan zoveel klikken als ik wil maar geen Emoji.
    Ik ga de reactie van Wesley maar eens uitproberen.
  • Wesley ook dat heb ik al geprobeerd maar geen Emoji's, jammer maar toch bedankt . ik doe het maar zonder Emoji's op de Mac.
  • Hè hè, het werkt!!! Moet alleen het veldje dat je krijgt door ctrl-cmd-spatie niet vergroten dan is er niets aan de hand. Kwam ik per ongeluk net achter, was dus een verrassing hahaha.
    Groet Annie
    deze discussie mag wat mij betreft gesloten worden
Log In of Registreer om te reageren.