OS X Yosemite mail blinde kopie adrespaneel adresboek

October 2014 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Kan nu niet meer meerdere personen tegelijk aanklikken; zoals eerder, het moet nu per 1 adres ingevoerd worden.
Dit moet toch weer mogelijk zijn? Ik verzend altijd aan diverse mensen tegelijk een mail [nee, niet een vaste groep!] en deed dit via de cmd toets vasthouden, en op de naam te klikken, en zo naar blinde kopie.
Kwestie van ergens een instelling wijzigen?

Reacties

  • WesleyWesley    Beheerder
    Het lijkt er inderdaad op dat dit niet meer mogelijk is via de plus-knop. Je kan sowieso wel gewoon de namen typen in het aan-kopie veld.
  • Dank Wesley, maar iedere keer 16 namen intikken, te gek toch? het moet toch mogelijk zijn?
    Je kan ook aanklikken, maar iedere keer per 1 mailadres. Waardeloos!
  • Bij mij geen probleem om meerdere personen via + in BCC toe te voegen. Ik heb niets veranderd cq. ingesteld.
  • Bedankt, Jos Schoenmaker. Maar ik bedoel niet 1 voor 1 steeds opnieuw aanklikken, maar met de cmd toets alle contacten direct.
    1 voor 1 lukt wel, maar het adrespaneel is weg, alleen adresboek is er nog.
  • Dit is mogelijk als het steeds vaste groep personen betreft. Je kan dan in contacten groepen aanmaken. De groepsnaam wordt geaccepteerd in Mail en alle adressen komen een voor een in de mail te staan. Zo is het ook makkelijk om een adres er tussenuit te halen als je die net niet iets wilt toezenden.
  • Bedankt, Bronberg, vandaag Apple gebeld, Die stuurt een mail naar Amerika, dat het bij de eerst volgende update, dit er weer in moet komen.
    Het is wel een goed idee van U, maar ik mail altijd met wisselende adressen, vandaar.
    Trouwens wel weer wat geleerd vandaag, In mail is geen automatische Hoofdletter, maar met de rechtermuisknop, [heeft men als de mail klaar is], de mogelijkheid om dit aan te vinken..
    Voor velen een goede tip?


  • Sorry, slechte tip van mij, [van Apple] alle woorden komen nu met een hoofdletter.
    niet te geloven, maar waar! waar zijn ze mee bezig? gooien eerst de hoofdletter in het begin van de zin er uit, en nu zo iets.
  • Blinde kopie is wel mogelijk.
    Klik eerst op nieuw bericht, vervolgens in de balk op weergave en vink blinde kopie-adresveld aan.
    Daarna staat hij voor alle nieuwe berichten aan.
  • Jade,
    Als je eerst van meerdere mensen een groep in je adresboek maakt en die een duidelijke groepsnaam geeft, dan hoef je bij blinde kopie alleen maar de groepsnaam in te tikken en alle adressen staan in de mail.
  • heb gebeld naar apple support met dit probleempje .ze stellen de werkwijze voor zo als beschreven hierboven Maar zo lang adressenpaneel niet terug komt blijft het een beetje knoeien als je een mail naar meerdere contacten tegelijk wilt versturen.Een beetje apple niet waardig.
Log In of Registreer om te reageren.