Mail wordt niet automatisch binnen gehaald na herstart Mac.

November 2014 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Hallo,

Voorheen na opstarten haalde mail altijd automatisch mail op. Dit werd netjes aangegeven door de bekende balkjes aan de zijkant en vervolgens door het rode stipje bij het mailicoontje. Sinds kort heb ik last dat mail dit niet meer automatisch doet. Ik moet nu eerst het mail programma opstarten, waarna hij dit wel netjes doet. Voorheen ging dit automatisch zolang mijn mac aan stond. Als ik nu het mailprogramma met de "stop mail" functie uitschakel, dan haalt hij mail ook niet meer automatisch op. Ook het rode stipje verdwijnt. Dit was niet tot enkele weken geleden.
Nu is de vraag natuurlijk, waarom vindt je dit lastig? Nou, ik moet het mail programma nu handmatig opstarten en vervolgens het rode knopje linksboven indrukken. Extra handelingen.
Nu kun je het op andere manieren automatisch laten opstarten, maar dan opent het mailprogramma zich zelf waardoor ik het dus ook weer moet sluiten.

Iemand een idee?

MVG
Bas

Reacties

  • Dag Bas, @Bamibal;
    Dat laatste is bekend, tenminste dat heb ik ook. Automatisch opstarten dat het scherm mail naar voren komt ook al vink je deze in als verberg.
    Misschien moet je even kijken naar instellingen van de app mail.
    Voorkeuren, algemeen, tweede line. "instellen automatisch binnen halen"

    suc6
  • Hij staat op automatisch, het vervelende is dat de app geheel niet actief is na opstarten mac. Dat was niet voorheen.
Log In of Registreer om te reageren.