Wi-Fi problemen met MacBook Air

October 2014 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Hallo,
Ik heb sinds een maand of 3 een macbook air. Nu ondervind ik regelmatig problemen met Wifi. Ik heb momenteel Yosemite geïnstalleerd maar daarvoor was het ook niet top.

Onder Mavericks had ik vooral problemen met wifi wanneer ik mn macbook uit de sluimerstand haalde. Hij wou dan niet verbinden met wifi. Ik moest vervolgens wifi uit en weer aanzetten voordat hij verbond. Dit was een handeling van slechts 5 seconden dus vond ik dat niet zo erg.

Nu ik Yosemite heb is het haast onmogelijk om te verbinden zonder de stekker van de router er uit en in te doen. Wanneer ik probeer te verbinden geeft hij de melding dat er een time-out is opgetreden. Mijn andere laptop en mijn iphone hebben wel gewoon verbinding met de router dus hier lijkt mij het probleem niet in te liggen.

Iemand die een idee heeft waardoor dit kan en wat ik er aan kan doen?

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Als het probleem de volgende keer optreedt dan klik op het Wi-Fi icoontje met de Alt-toets ingedrukt. Kies dan Open Wireless Diagnostics. Laat het diagnose programma lopen.
  • Ook ik heb problemen met wifi na een update van Yosemite met mijn MacBook. Wifi is zeer traag of valt soms helemaal weg. Bij bedraad aansluiten aan mijn modem heb ik de volle snelheid. Ook op internet zie ik nogal wat klachten hierover. Ik denk dat we moeten wachten tot Apple met een update komt. Tot die tijd is alleen bedraad internet mogelijk.
    Groeten, Jan
  • Klopt het dat door de update van Yosemite 10.10.1 het wachtwoord voor m'n wifi router (KPN Experiabox) ineens niet meer geaccepteerd wordt? Alle andere apparaten in huis werken wel gewoon via wifi. Macbook zie wifi router dus wel maar zegt steeds dat ww fout is ???
    Groet, Amber
  • Normaal gesproken niet, kan toeval zijn. Heb je al geprobeerd om het wachtwoord er weer opnieuw in te zetten?

    Klik op het Wi-Fi icoontje in de menubalk en selecteer jouw Wi-Fi netwerknaam, even wachten en als het goed is krijg je een menuutje om je wachtwoord in te tikken. Zorg dat "Onthoud dit netwerk is aangevinkt".
Log In of Registreer om te reageren.