Sinds Mavericks gebruikt Safari 100% processor en gaat surfen uiterst traag tot niet

October 2013 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Eerste 2 dagen met Mavericks geen problemen gehad, sinds gisteren moet ik regelmatig mijn Imac herstarten om safari te kunnen gebruiken. Opvallend is dat wanneer ik nog maar gewoon 1 tabblad van safari open, de processor naar max. gaat voor safari alsook apple webcontent.
Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Reacties

  • WesleyWesley    Beheerder
    Heb je misschien plugins actief die veel vragen van Safari en/of nog niet compatibel zijn met 10.9 ? Deze kun je controleren via Safari ▸ Voorkeuren ▸ Extensies
  • enkel "opens in internet explorer 1.0 door parrallels" maar deze heb ik uitgezet en geeft geen enkel verschil

    ergens op een ander forum heb ik precies begrepen dat het met een bep. cache zou te maken hebben en door een nieuwe gebruikersaccount aan te maken het probleem zou verholpen zijn, maar ik werk alleen op mijn Imac zonder gebruikersaccount en rechtstreeks als administrator
  • JoeyJoey    Moderator
    Misschien is het handig om Safari opnieuw in te stellen, dit doe je door te gaan naar Safari > Stel Safari opnieuw in...

    Anders zou ik even een kijkje nemen in de Activiteitenweergave.
  • heb misschien mogelijke oplossing gevonden : processor gaat naar 100% als ik safari open maar enkel wanneer sophos op dat moment aan het updaten is. In activiteiten geeft sophos maar 3% aan maar om de één of andere reden beïnvloed dit wel safari en apple webcontent welke naar 100%. Als ik de sophos update onderbreek en dan safari opstart of gebruik dan is alles terug onder controle.
    Misschien nuttige tip voor diegenen welke met zelfde probleem geconfronteerd worden

    Mvg
    Luc

    Mag slotje op

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.