Met Agenda en Herinneringen alleen 'strandbal'

November 2014 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Na openen van Agenda of Herinneringen of na iedere klik in die apps is er een vertraging van pakweg 30 - 60 seconden. De enige actie in die tijd is de draaiende strandbal. De apps zijn hierdoor niet te gebruiken.
Permissies en schijfcontrole leveren niets op en ook na opnieuw installeren van Yosemity geen verschil. Ook virusscan is negatief. Wie heeft nog suggesties?

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    November 2014 aangepast
    Zet om te beginnen die virusscanner eens uit. Die bemoeit zich waarschijnlijk met alles wat over het netwerk loopt.
  • Heeft volgens mij niet veel met netwerk te maken want op andere mac in zelfde netwerk en met zelfde virusscanner heb ik de problemen niet.
    Geprobeerd: zonder (Avast) scanner zelfde probleem.
  • timoshatimosha    Moderator
    November 2014 aangepast
    Als die Agenda en Herinneringen met "iets" gesynchroniseerd worden loopt dat wel over het netwerk. Meestal zowel over het LAN als het WAN.

    Als het probleem volgens jou niet aan die virusscanner ligt zal je eens in de OS X Console moeten kijken naar wat dan wel de oorzaak van het probleem is.
  • Ergens anders gelezen... kijk lettertypes even na. Bij mij zaten er enkele tussen met problemen, die heb ik gedumpt, lijkt alles iets vlotter.
  • @theo: Bedankt voor tip, maar Agenda en Herinneringen hebben volgens mij alleen standaard font. Heb ook niets gewijzigd.

    @timosha: Waar en waarnaar moet ik dan kijken? In Library / Logs / DiagnosticReports zie ik wel heel veel logs van de Calendar maar niet van Reminders (en ik kan ze sowieso niet interpreteren...).
  • timoshatimosha    Moderator
    Reminders zijn onderdeel van Calendar. Daar zul je dus niet veel berichten van zien. Start de OS X Console en open dan de Agenda. Als de strandbal verschijnt zouden er ook berichten moeten verschijnen in de Console.
  • Klopt, zowel voor Calendar als voor Reminders komen er dan steeds logs bij.
  • Opgelost; in iCloud de Calendar en Reminders uitvinken en daarna weer aan... :-)
    Bedankt voor meedenken!
  • timoshatimosha    Moderator
    Tof dat het opgelost is. ;-)

    //slotje

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.