Slepen van bestanden werkt niet meer in OS X

August 2017 aangepast in OS X 10.11 of eerder
sinds maverick kan ik op mijn macbook pro geen bestanden meer verslepen. Des te vreemder dat mijn imac het wel kan. Nu moet ik bestanden selecteren, kopiëren, in de andere map plakken en daarna uit de originele map weggooien (in finder dus). Iemand een idee wat er speelt of wat ik kan ondernemen?

Reacties

  • da's geen bug in Mavericks hoor. :-)
    Want heb die op 4 Mac's geïnstalleerd.
    software van derden soms geïnstalleerd die iets met je bureaublad of finder doen? Zoek maar in die richting.
  • October 2013 aangepast
    ik kan het me haast niet voorstellen, want imac en macbook draait met dezelfde software... maar heb je enig idee waar ik naar zou moeten zoeken?
  • WesleyWesley    Beheerder
    Je zou eens kunnen kijken bij systeemvoorkeuren - trackpad of daar wijzigen zijn aangebracht ivm slepen. Misschien heb je de optie 'slepen met drie vingers' aanstaan. Dan kun je dus enkele slepen met drie vingers..
  • Dat was inderdaad het geval. Apart, want ik heb dat niet geselecteerd. Althans, niet bewust. Dank je wel Wesley! Er kan een slotje op dit topic.
  • hallo Wesly (of iemand anders die er meer verstand van heeft. Heb een nwe MacBook Pro. Ik kan wel bestanden verslepen (gewoon met een vinger) die al op het bureaublad staan. Maar vanuit een map iets verslepen kan niet. Heel vreemd. Heb in 'voorkeuren trackpad' nagekeken maar bij die instellingen zie ik geen optie 'verslepen' staan. Lukt ook niet met 2 of 3 vingers.
    Wie kent dit probleem?
    Maria
Log In of Registreer om te reageren.