Kan volledige Time Machine HDD niet meer raadplegen

November 2014 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Na clean install kan ik de volledige time machine back-up niet meer raadplegen. De schijf wordt wel herkend in het netwerk maar ik zie maar 1 bundle. Hoe kan ik de hele schijf lezen?

Reacties

  • Wat wil je "lezen" ?
    De backup is inderdaad één bundel met één file. Door dubbelklikken kan je zien wat er "echt" inzit aan mapjes, maar dat kan wel even duren.

    Echt gebruiken doe je met Time Machine.
  • November 2014 aangepast
    Ik heb een timecapsule van 2 terra waarmee ik via timecapsule een volledige backup heb genomen. Nu zie ik maar 1 sparebundle meer en er is slechts 250 gig vrij. De sparebundle die ik zie is leeg. Hier vind ik mijn bestanden niet in terug. Ik vermoed dat mijn backup dus op die andere 1750 ggig staan waar ik niet aan kan. Wat doe ik nu? Hoe kan ik die schijf benaderen zonder Time Machine?
  • De sparebundel is UW Backup. Als je hem dubbelklikt gaat hij verder en verder open tot op mapjes met de datums van de backup....daarna heb ik het opgegeven, duurt te lang. Het terugplaatsen doe je met Time Machine programma.
  • February 2015 aangepast
    Ingewikkelde adviezen hier hoor, terwijl het zo simpel is.
    Je TM herkent je computer niet meer, na een clean-install is het immers een 'andere' computer geworden en zo moet je er ook mee om gaan.

    Na een clean-install je backups dus terug zetten met de "migratieassistent" (hulpprogramma's). De enige mogelijkheid en nog simpel ook.
  • February 2015 aangepast
    Sorry, Marianne heeft gelijk.
    Maar ik weet niet of je TM ook kan gebruiken om Yosemite aan te "leren" de schijf te blijven herkennen.
    Ik heb de volledige backup uiteindelijk opnieuw opgebouwd.
  • February 2015 aangepast
    Wat betreft je tweede zin: mijn 'gevoel' zegt dat dit niet kan. En dat is maar goed ook, anders zou iedere wildvreemde mac in de buurt die schijf namelijk óók kunnen benaderen en plunderen. Dat kan niet de bedoeling zijn.

    Bovendien zet je met clean-install een schone versie van Yosemite er op. En die weet niet wat je de de vorige versie hebt 'geleerd'. Dus dat is ook geen oplossing denk ik.

    Een oplossing is wellicht bij een clean-install zo precies mogelijk de 'oude' computer na te maken met alle identificatoren die de Timecapsule/TM gebruikt om de mac te herkennen en toegang te verlenen tot de backup.

    Hoe dat dan zou kunnen/moeten, daar moet ik nog even over nadenken en mogelijk wat gaan prutsen. ;)
Log In of Registreer om te reageren.