Kan geen OS X Yosemite installeren op nieuwe SSD

November 2014 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Ik heb een mbp uit 2010
Vandaag heb ik mijn nieuwe ssd binnengekregen en heb deze gelijk in mijn Mac gezet, had ondertussen een installatie-usb gemaakt, alles verliep goed, vervolgens wil ik osx yosemite installeren, maar dan geeft hij de volgende melding: Dit exemplaar van het OS X yosemite-installatie-programma kan niet worden gecontroleerd. Het is mogelijk dat de software beschadigd is of dat ermee is geknoeid tijdens het downloaden. Vervolgens dacht ik oké dan maak ik de installatie usb wel nog een keer, had dus yosemite ook weer opnieuw gedown etc, maar toen kreeg ik wederom die foutmelding. Wie kan mij helpen, zie ik iets over het hoofd?

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Heb je OS X Yosemite ook gedownload uit de Mac App Store met jouw Apple ID?
  • Ja, die heb ik op de usb gezet, echter heb ik osx yosemite niet geïnstalleerd op mijn oude hdd
  • timoshatimosha    Moderator
    OK! Heb je dan ook onderstaande Appletip stipt gevolgd?

    http://www.appletips.nl/yosemite-een-installatie-usb-stick-maken/
  • Ja, terminal geeft ook aan dat het gelukt is om de installatie usb te maken, ik heb mijn oude hdd er weer tijdelijk in gedaan, is het misschien niet een idee om eerst mavericks te proberen? En als dat een goed idee is, waar haal ik dan betrouwbaar mavericks vandaan?
  • timoshatimosha    Moderator
    Mavericks kan je ook uit de Mac App Store downloaden. Misschien kan je die SSD in een externe SATA behuizing zetten en dan met Disk Utility partioneren en formatteren.
  • Ik kan nergens mavericks meer vinden in de appstore, enkel yosemite. Waar kan ik het beste zo een behuizing kopen?
  • timoshatimosha    Moderator
    Zo'n externe USB <-> SATA behuizing kan je in elk computerwinkeltje kopen. Als je Mavericks niet kan vinden in de Mac App Store dan heb je die versie ook nooit eerder gedownload. Ik zie Mavericks (en Mountain Lion en Lion) wel staan in de aankopen.
  • Bedankt voor je hulp, ik heb het bij toeval gevonden, ik zat te kijken naar de errors, nu bleek dat hij hem niet kon installeren omdat hij heet certificaat niet vertrouwde en hij vertrouwde het certificaat niet omdat de datum verkeerd was ingesteld
  • timoshatimosha    Moderator
    Tof dat het opgelost is. ;-)

    //slotje

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.