Yosemite en Mail badges

October 2014 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Het wil sinds de lancering van Mavericks maar niet boteren tussen OS en MAIL. Na installatie van Yosemite heeft MAIL bij mij weer nieuwe kuren: het rode bolletje dat verschijnt op de MAIL-icoon als er nieuwe mail is gaat niet meer weg als de mail gelezen is. Verdwijnt pas weer als ik MAIL uitschakel. Iemand een oplossing?

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Er is geen oplossing aangezien dit één van de vele enerverende bugs in Yosemite is. Er zijn meerdere bug reports ingediend op de Apple Bug Reporter.
  • Zoals het er nu naar uitziet wil mijn mail niet eens meer verzenden. Hoopte de Yosemite één en ander zou oplossen... helaas...
  • October 2014 aangepast
    Ik heb precies het zelfde na installatie van Yosemite.
    Mail index is beschadigd. Bij vorige installaties kwam dit probleem ook voor heb ik gelezen en moest er een index bestand worden verwijderd
    Weet iemand welk bestand dat kan zijn ?
    of anders gesteld is er al een oplossing voor deze hele vervelende bug?
  • Timosha, bedankt voor je "enerverende" maar ook geruststellende antwoord : het is de zoveelste bug in Yosemite. Na Mavericks en Yosemite overweeg ik serieus om de volgende OS-update maar eens even voorbij te laten gaan en te wachten tot de meeste bugs er uit zijn. Maar ja, hoe lang moet ik dan wachten?
    iets ten voordele van Yosemite: je kunt nu in ieder geval het Dock een donkere achtergrond geven en daar heb ik (licht visueel gehandicapt) veel plezier van.
  • timoshatimosha    Moderator
    @Daedalus

    Ik heb er deze ochtend nog eentje ontdekt. De Magic Mouse werkt niet meer op mijn iMac. Het groene lampje van de muis brandt. Niets aan te doen. Werkt niet.

    Plotseling hoor ik mijn vrouw, in een andere kamer, roepen dat alles op haar iMac aan het verspringen is. Ik ga kijken en wat zie ik? Mijn Magic Mouse heeft zich op een "magische" manier met haar iMac gekoppeld. Heel irritant. ;-)
  • Is er iemand van apple op dit forum die uitsluitsel kan geven. het niet werken van de mail index na installatie van OSX Yos lijkt een veel voorkomend probleem is daar dan geen 'tip' voor om dat op te lossen?
  • 1. "index van Mail is beschadigd",
    MacOs El Capitan, wat moet ik doen.

    2. Mijn account op dit apparaat is geblokkeerd bij de Apple ID van greethjevanroyen@icloud.com. Hij vraagt telkens opnieuw voor aansluiting. Wat moet ik doen op dit op te heffen?
Log In of Registreer om te reageren.