iOS 8 op iPad 2 en iPhone 4S copy&paste werkt niet meer.

October 2014 aangepast in iOS 10 of eerder
Recentelijk mijn iPad2 en iPhone4S voorzien van iOS8
Onmiddelijk valt op dat beide devices hinderlijk traag zijn geworden. Het wisselen applicaties kost plotseling zeeën van tijd.
Verder zijn Twitter en Facebook de dupe in dit nieuwe OS.
Copy&Paste vanuit Safari, van url's bijvoorbeeld, lukt niet meer. Copy&Paste van gegevens lukt alleen nog binnen de applicaties.
Dit zal wellicht opgelost moet worden door de makers van Twitter en Facebook, maar welicht kleven er ook fouten aan de OS functie Copy&Paste.
Hopelijk komen er snel updates.

Reacties

  • October 2014 aangepast
    Ook na de installatie van de update iOS8 8.0.2. bleek dat het copiëren van een url in Safari en plakken in Twitter of Facebook nog steeds niet werkt. Ook het switchen tussen apps blijft traag.
    Ter aanvulling nog dit: Als men binnen Twitter of Facebook de te copieren url opzoekt en dan copieert en plakt, werkt wel. Biijvoorbeed; stel je wilt de url van een youtube clipje copieren om in een post te gebruiken, dan eerst een url naar een bestaande clip in Facebook gebruiken om youtube te starten, vervolgens de gewenste clip in het door Facebook gestarte youtube opzoeken, daarvan de url copieren en die kan wel in een nieuwe Facebook post worden geplakt.
    Idem voor Twitter. Wat omslachtig, maar werkt als work around.

    Vermoedelijk is deze update niet bedoeld geweest voor het oplossen van problemen op de oudere devices.
  • In iOS 7 werden de problemen met oudere devices opgelost in update 7.1.
    Hopelijk voor jou zijn straks met de iOS 8.1 update ook een aantal problemen verholpen.
  • Dat hoop ik ook. Ik heb sinds een paar dagen een iPhone5S, deze was reeds voorzien iOS8.0.2 en daar heb ik boven vermeldde problemen helemaal niet. Daar werkt alles als vanouds (afgezien van de nieuwe functionaliteit natuurlijk).
    Mijn iPad2 hoop ik daarentegen nog een tijdje te kunnen gebruiken. Zoals ik ook altijd heel lang mijn oude Mac heb kunnen blijven gebruiken.
  • November 2014 aangepast
    Ik meld hierbij dat met iOS8.1 de problemen op mijn iPad2 niet voorbij zijn.
    IOS8.1 heb ik nu meer dan week op mijn iPad2 draaien en in 1e instantie leek de performance iets te zijn verbeterd en de werking van Copy&Paste weer OK, maar we zijn weer terug bij af.
    Traag in switchen tussen apps. Copy&Paste tussen Safari en Facebook en Twitter werkt gewoon niet. Ook naar Notities blijft het clipboard eerder gepaste content onthouden.
    Ik vermoed serieuze problemen in het memory management van IOS8.1 voor de oudere iPads. IPhone4S heb ik geen testbevindingen, vervangen door een 5S.
    Hopelijk hoef ik mijn iPad2 niet net als de iPhone4 af te schrijven.
  • timoshatimosha    Moderator
    Wacht nog maar even af met die iPad 2 af te schrijven. Apple heeft deze week iOS 8.1.1 Beta 1 uitgebracht (voor ontwikkelaars). Deze versie brengt prestatieverbeteringen voor de iPhone 4S en en de iPad 2. iOS 8.1.1 heb ik getest op een test iPhone 4S en de iPad 2 van een kleinzoon.

    Ik heb ook wat testbevindingen. Een tijdje geleden heb ik de Facebook app bekeken met Xcode Instruments. Dat appje gebruikt tot 90% CPU-capaciteit en tot 100 MB werkgeheugen. Dat is enorm veel voor een iPad 2 met 512 MB werkgeheugen.

    In iOS 8 is het zo dat de kernel_task memory hogs na een tijdje verwijdert uit het geheugen. Jettisoned app noemt Apple dat (to jettison = lading overboord gooien als het schip in nood is). Als jij dan Facebook weer opent begint de cyclus opnieuw.

    Als je écht niet kan leven zonder Facebook dan gebruik Friendly+ for Facebook. Die app gedraagt zich niet zo asociaal.
Log In of Registreer om te reageren.