Geen systeemvoorkeuren na herstelpunt terugzetten

November 2014 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Na updaten naar Yosemite had ik een probleem dat ik niet op Internet kon, geen systeemvoorkeuren meer had en geen verbinding met Time Capsule meer kon maken.

Na het terugzetten van een herstelpunt (Time Capsule) staat er nog steeds een vraagteken bij systeemvoorkeuren. Ook via het menu kom ik niet in systeemvoorkeuren. Via spotlight kom ik er ook niet bij. Ook niet bij onderdelen als airportconfiguratie, terminal en dergelijke.
Verbinding maken met Time Capsule werkt ook niet. Het vreemde is dat ik na een reboot wel weer bij de oude herstelpunten kan komen.
Minder erg is dat er ook geen notities applicatie meer beschikbaar is.
De iPhoto library is ook leeg.

Heeft iemand enig idee wat ik kan doen om deze problemen te verhelpen?

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Installeer OS X Yosemite opnieuw met de full installer uit de Mac App Store. Dus, Yosemite downloaden (5,1 GB) en opnieuw laten installeren. Maak je geen zorgen er gaan geen persoonlijke gegevens verloren.
  • Dag Timosha,
    Ik heb het idee dat het iets met rechten te maken heeft.

    Met Cocktail krijg ik de volgende melding. """........."" is not accessible, read-only or mdutil (/usr/bin/mdutil) is not working properly.

    Helaas kan ik ook niet bij Terminal.

    Ik heb het systeem al een keer geupdate vanuit de Mac App Store naar Yosemite. Toen had ik het probleem dat ik niet op Internet (Ethernet en WiFi) kwam. Via de netwerkinstelling kan ik zien dat bij een probleem analyse de onderste 2 bolletjes rood waren. Hierbij kreeg ik het gevoel dat er iets bij de provider mis zou moeten zijn. Problemen oplossen zonder Internet toegang is erg lastig vandaar dat ik het systeem terug heb gezet.

    Is het slim om eerst dit probleem op te lossen? Ik twijfel of ik na een nieuwe upgrade naar Yosemite niet weer dezelfde problemen krijg als eerst.

    Groeten,
    Rudy

  • timoshatimosha    Moderator
    November 2014 aangepast
    @Rudy

    Ik heb het niet over een upgrade/update maar over een volledig nieuwe installatie met de Yosemite full installer uit de Mac App Store. Een nieuwe installatie zal in ieder geval de meeste van de systeem problemen oplossen.

    Je kan ook eens EtreCheck draaien. EtreCheck kan ook een indicate geven van wat er allemaal op die Mac vernaggeld is:

    http://www.etresoft.com/etrecheck
  • Dag Timosha,

    Blijven mijn gegevens wel staan als foto's en dergelijke staan na een full installer?
  • timoshatimosha    Moderator
    In mijn eerste antwoord schreef ik: "Maak je geen zorgen er gaan geen persoonlijke gegevens verloren."
  • OK, dank je.

    Kun jij kort aangeven hoe ik de full installeer uit voer ipv een upgrade?
  • Heb het artikel al gevonden op appletips.nl.

    Dank voor je hulp.
Log In of Registreer om te reageren.