Safari starten in privémodus met script

October 2013 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Ik had onder Lion een scriptje waarmee Safari steeds in privémodus werd gestart. Dat was trouwens een Apple tip van 11 januari 2011. Onder Mavericks krijg ik de melding " Safari Privemodus heeft geen toegang voor hulpapparaten". Wanneer ik op de knop "Wijzig" klik wordt Applescript editor gestart en wordt het script getoond. Moet ik daar iets wijzigen?
In de Systeemvoorkeuren / Beveiliging en Privacy / Privacy - Toegankelijkheid heb ik de AppleScript editor al toegang verleend.
Het script blijft echter die foutboodschap geven.

Reacties

  • Zou je het script ff kunnen posten?
  • @rob1998.

    *****************************
    tell application "Safari"
    activate
    end tell

    tell application "System Events"
    tell process "Safari"
    tell menu bar 1
    tell menu bar item "Safari"
    tell menu "Safari"
    click menu item "Privémodus"
    open location "http://www.apple.com/nl/"
    end tell
    end tell
    end tell
    end tell
    end tell
    ************************
    Het script zoals ik het gebruikt heb in Lion.
  • geef system events ook permissie, bij mij werkte hij daarna weer gewoon.
  • @rob1998.

    Ik heb geen idee hoe dat moet gebeuren. Het beeldje dat je meestuurt is nogal klein.
    In de figuur kan je mijn instellingen zien.

  • Toen ik het script draaide werd ik ook gevraagd om toegang te geven maar niet alleen door script editor. Je probeert namelijk met System Events iets te veranderen en dus moet je die toegang geven. Ik weet helaas niet hoe je dat moet doen als dat niet automatisch gevraagd word.
  • Bedankt voor de assistentie. Ik probeer verder en laat weten wanneer ik een oplossing gevonden heb.
  • Misschien nog bij vermelden dat het script wel zijn werk doet wanneer ik het test in de AppleScript-editor.
    Misschien moet ik het eens verwijderen uit de applicaties en terug compileren en installeren?
  • dat is wel belangrijk ja.
    ik heb hem al opnieuw gemaakt hier is hij: https://www.dropbox.com/s/cvw9zd2s8hv9esl/Safari Private.zip
    Je zult het programma (genaamd Safari Private) toestemming moeten geven net als AppleScript-Editor.

    Ik heb hem ook toegevoegd als bijlage bij de reactie maar ik weet niet of dit werkt...
  • Heel erg bedankt hoor. Ik kan het script downloaden uit Dropbox maar niet runnen.
    " Afkomstig van een onbekende ontwikkelaar en kan niet geopend worden". Ik probeer het opnieuw te compileren en installeren. Hou je op de hoogte.
  • Ja dat klopt, ik ben geen officiële apple developer dus dan zou je al in systeemvoorkeuren bij beveiliging algemeen moeten aangeven dat je programma's accepteert van elke willekeurige bron, maar ik begrijp het als je dat niet wilt ivm beveiliging.
  • Ik heb nu het script opnieuw gecompileerd onder een andere naam. Bij het starten krijg ik de vraag of het programma toegang krijgt tot de hulpapparaten. In de systeem voorkeuren staat het script niet aangevinkt. Indien ik dat in orde breng start Safari eerst op in niet-privé modus maar daarna wel. We zijn dus al een eind(je) verder.
Log In of Registreer om te reageren.