NAS niet meer zichtbaar in Finder na herstart

October 2014 aangepast in Airport en netwerken
Beste mensen,
Na herstart van NAs (omdat maar een van mijn macs backupte) is deze niet meer zichtbaar in Finder van mijn Mcbk en ook anderszins niet benaderbaar. Overigens herkent de Synology assistent wel de NAS en bijbehorende IP-adres.
Heeft iemand suggesties hoe dit op te lossen??? Bij voorkeur in jip en janneketaal, ben helaas geen kenner ;-(

dank alvast!

Reacties

  • October 2014 aangepast
    Na installatie Yosemite hier hetzelfde probleem op MacBook Pro. Overigens herkent de Synology assistent de NAS ook niet. Middels de toetscombinatie cmd⌘+K maak ik nu in de finder verbinding met de NAS.
  • Dank voor reactie, werkt helaas niet. Krijg melding met cmdk dat "server niet bestaat of momenteel niet beschikbaar is. Controleer de servernaam of het Ip-adres van de server, controleer de netwerkverbinding en probeert het vervolgens opnieuw"
  • Welke versie van DSM draai je op Synology? Ik heb sinds het installeren van DSM 5.0-4528 op mijn NAS grote problemen met mijn MBK Air, waarop ik Yosemite geïnstalleerd heb. Mijn iMac met Mavericks heeft dat niet.
  • Volgens mij de 3.0-versie, maar weet niet zeker aangezien ik er niet meer bij kan (overigens was het zeker niet de nieuwste versie 5.0). Ik heb een Synology DS213J van eind 2013. Deze klachten waren er voordat ik Yosemite heb gesinstalleerd, dus daar kan het niet aan liggen.
  • Kun je er dan niet bij via de web-interface? Het ip-nummer van je Diskstation ingeven in de adresbalk van Safari met poort 5000. Bijv. de mijne is http://192.168.2.99:5000
    Daarna als admin inloggen.
  • Is het al gelukt om verbinding te maken met je Synology?
    Heb je de DSM Assistent al geprobeerd?
Log In of Registreer om te reageren.