Geheugen niet leger na verwijderen meer dan 1000 bestanden

October 2014 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Beste allen,

Ik heb meer dan 1000 (ik schat zo'n ruim 30 gb) muziekbestanden van mijn Macbook Air verwijderd via de prullenbak. Ik zag dat deze zijn werk deed, maar zie in de opslagmeter geen verschil: er is geen ruimte in het opslaggeheugen bijgekomen. Ik heb al de truc via de terminal uitgevoerd: cd ~/.Trash && rm -rf *. De mac is inmiddels al diverse keren aan en uit geweest en ik heb hem ook expres een nacht aan laten staan in contact met de Time Capsule, zonder effect. Ook dit geeft geen verschil. Wat kan hier aan de hand zijn? En wat kan ik er aan doen?
Dank alvast, Simon

Reacties

  • Nog een kleine aanvulling: het gaat om bijna 60gb ipv 30gb. Toch een interessant percentage op 250gb totaal geheugen. De moeite waard... Groet, Simon
  • Geheugen en opslag zijn twee verschillende zaken. Geheugen gaat (per 8) van 8 tot 32 Gb.
    Je zal de opslagcapaciteit bedoelen, denk ik. Zie het niet in je verhaal, maar heb je de prullenbak al geleegd?
  • Ja, het gaat inderdaad om de opslagcapaciteit en ja ik heb de prullenbak geleegd.
  • Je kunt kijken wat de ruimte inneemt met OmniDiskSweeper (gratis).
    http://www.omnigroup.com/more

    Misschien is het iets anders, bijvoorbeeld je (delayed) Time Machine backups.
  • Dank Pieterr voor je reactie en advies. Inderdaad waren het de dealde Time Machine backups. Die zijn nu spontaan verdwenen en nu heb ik weer veel opslagruimte terug. Echter, omdat ik bijna 60gb muziek eraf gegooid had, verwachtte ik dat ook terug te zien op de opslagmeter, maar dat is niet het geval. Die hoeveelheid is nog onveranderd, hoe dat kan begrijp ik niet. Ik ga die OmnidiskSweeper proberen. Dank, groet Simon
Log In of Registreer om te reageren.