Problemen partities maken/aanpassen/verwijderen

October 2014 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Hallo,

I.v.m. een programma dat helaas alleen onder windows wil draaien heb ik vandaag een poging gedaan mijn "Macintosh HD" te verdelen in 2 partities. helaas werkt dit niet zoals ik zou verwachten.

Een nieuwe partitie aanmaken was geen probleem, helaas bleef het vak waarin de grootte valt aan te passen grijs! ach ja, dan maar eerst die partitie aanmaken en dan zien we wel verder dacht ik...

Na een aantal pogingen zit ik nu met een harddisk die is opgedeeld in 2 partities waarvan 1 "vrije ruimte" is. (beslaat de helft van mijn totale harddisk.) En dit is voor zover ik heb geprobeerd niet meer aan te passen! De partitie veranderen wil niet, wanneer ik op toepassen klik begint hij met "voorbereiden" en stopt vervolgens weer.

Ik krijg het dus niet voor elkaar om een andere partitie te maken, of er weer "gewoon" 1 schijf van te maken...

Wie o wie heeft dit probleem ook gehad of heeft hier een oplossing voor...

Met vriendelijke groet,

Ron

Reacties

  • Als je braaf de stappen uit de Boot Camp installatiegids volgt kan het eigenlijk niet fout gaan. Je moet dus niet op eigen houtje extra partities aan gaan maken in Schijfhulpprogramma.
Log In of Registreer om te reageren.