Fout Mac App Store. Niets wordt gedownload, ga terug naar Aankopen

October 2014 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Beste allen,

Eerst wat informatie over mijn MacBook Pro. Het is een 15 inch, 2,53 GHz van medio 2009. Software is 10.9.5 op dit moment.

Ik heb het volgende probleem ondervonden: vorige week wilde ik OS X Yosemite downloaden, maar daar is halverwege de download iets fout gegaan (internetverbinding weggevallen, laptop dicht geklapt oid.). Ik wilde de download hervatten of opnieuw uit laten voeren, maar dat ging niet. Wanneer ik op upgrade klik krijg ik de volgende melding: "OS X Yosemite kan niet worden gedownload, ga naar de pagina 'aankopen' om het opnieuw te proberen. Zo gezegd, zo gedaan. Daar krijg ik helaas de volgende melding. Tevens, staat er nu al voor een week onder de Finder map 'programma's' een voortgangsbalke (zonder dat er een voortgang wordt getoond van een download). Ook staat er onder Launchpad geen voortgang van de download.

Nu blijkt dat ik het niet alleen bij OS X Yosemite heb, maar ook bij elke andere willekeurige app die ik wil downloaden uit de App Store. Wie o wie herkent dit probleem en kan mij helpen?

Alvast bedankt!

Reacties

  • Je kunt in de Mac App Store bij je aankopen kijken, en een onderbroken download afbreken (ik meen door de option-toets ingedrukt te houden als je op de button klikt).
  • Ik krijg die optie niet. De enige optie die ik bij het indrukken van een toets krijg is bij de CTRL toets, waar gevraagd wordt of ik de aankoop wil verbergen...
Log In of Registreer om te reageren.