Na upgrade van Mavericks naar Yosemite bevriest soms mijn MBP Retina (model early 2013)

October 2014 aangepast in OS X 10.11 of eerder
In Mavericks nooit problemen gehad met mijn relatief nieuwe MacBook Pro Retina.
(model early 2013, gekocht in September 2013)
Deze kon ik probleemloos 93 dagen of meer achter elkaar aan laten/sluimeren.

Nu komt het een enkele keer, relatief onvoorspelbaar, voor dat mijn MacBook Pro dus soort van bevriest. En dan nadat ik hem geforceerd uit heb moeten drukken met de knop op het toetsenbord krijg ik na het opstarten de melding dat de crash zou zijn gekomen door iets met de videokaart.

Specificaties van de MBP:
2,4 GHz Intel Core i7
8 GB 1600 MHz DDR3
NVIDIA GeForce GT 650M 1024 MB
256GB (flash)SSD

Ik citeer even de melding;
'Er is een probleem met de grafische weergave aangetroffen'
Verder krijg ik geen details van dit probleem te zien.

Hebben jullie hier ook soms last van, of ben ik de enige tot nu toe?

Ik hoop dat er snel een oplossing voor komt, want dit gebeurd op hele rare momenten.. bijvoorbeeld (tot zover eigenlijk alleen op dit soort momenten) wanneer ik gewoon niks anders doe dan gebruik maak van Safari.

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Ik zie op het Mac Development Forum een paar topics staan over dit probleem. Er zijn een paar bug reports ingediend. Als (tijdelijke) oplossing wordt een SMC en PRAM reset genoemd.
  • Ik heb precies hetzelfde probleem.

    Specs:
    MacBook Pro (Retina, 15-inch, Early 2013)
    2,7 GHz Intel Core i7
    16 GB 1600 MHz DDR3
    Intel HD Graphics 4000 1024 MB

    Ben benieuwd of dit snel wordt opgelost.
  • Ik heb precies hetzelfde probleem. Ook lopen de kleuren door elkaar en krijg ik meer storingen !! Ik vind deze update naar Yosemite een zeer slechte update !!!!
  • Hier ook hetzelfde probleem als RaZmEiSteR !
    En het wordt alleen maar erger. (Al 4 maal in 1 uur).
    Is mijn Mac nu een PC geworden ;-)
    Tot hier toe nog steeds geen oplossing.
  • Zelfde probleem hier en het lijkt alleen maar toe te nemen. Weet iemand al een oplossing? De verwijzing van Lens zijn helaas voldoende.
  • July 2016 aangepast
    Er zijn ook op andere Macs problemen met de video geconstateerd na de Yosemite upgrade. Zie de links in het topic hieronder voor meer info. De zaken die genoemd zijn als mogelijke oplossing: (1) een schone installatie doen van Yosemite (dwz eerst je schijf volledig wissen, en daarna Yosemite opnieuw installeren), en (2) teruggaan naar Mavericks (dwz naar de backup die je gemaakt hebt voordat je de upgrade deed.)
  • Dit is nou precies wat er mijn mijn 2010'er gebeurde na (meen ik ) de installatie van Lion....
    Nu heb ik dezelfde MBP als hier beschreven...... Ik denk dat ik maar even wacht
  • Ik heb precies dezelfde macbook, ook met Yosemite geïnstalleerd en hetzelfde probleem en melding die ik krijg. Het ligt sowieso aan Safari. Het crasht soms en laat websites flikkeren of gooit stukken van een website door elkaar. Erg vervelend
Log In of Registreer om te reageren.