Beveiliging en Privacy Wachtwoord

October 2014 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Update naar Yosemite bezorgt mij vervelende fouten.
1) Opstarttijd van 15 naar 22 sec opgelopen (MacMini 2012 met 2,6 GHz Intel Core i7, 16GB geheugen, SSD van 128GB en Apple 1TB HD).
2) Pages en Numbers starten nu altijd op met de pagina “Kies een sjabloon” in plaats van mijn lijst met documenten. Ik moet nu steeds via een omweg naar de lijst met documenten om er een te openen. Ik vind geen instelling om dat te wijzigen.
3) Ik kan bij Systeemvoorkeuren niets meer wijzigen in “Beveiliging en privacy”.
Het hangslot gaat niet open na het invoeren van mijn gebruikersnaam en wachtwoord. Het invoervenster verdwijnt en het slot blijft dicht. Bij invoer van een fout wachtwoord schud het invoervenster van links naar rechts, met het juiste wachtwoord en een klik op “ontgrendel” verdwijnt het gewoon zonder het slot te openen. Als ik hetzelfde doe bij “Gebruikers en groepen” gaat het hangslot wel open.
Dit heb ik al gedaan:
Opgestart in veilige mode (shift toets ingedrukt tijdens opstarten) geeft geen oplossing.
In bibliotheek “Preferences” hernoemen naar “PreferencesOld” en herstarten geeft geen oplossing.
“Sleutelhangertoegang” controle met “Sleutelhanger-EHBO” geeft geen fout, toch laten herstellen helpt ook niet.
Hopelijk heeft iemand een oplossing hiervoor.

Reacties

  • WesleyWesley    Beheerder
    Antwoorden op vraag:
    1: Een mac mag gerust in sluimerstand geplaatst worden en moet niet altijd volledig worden uitgeschakeld, overigens zijn die 7 seconden niet zorgwekkend, laat staan een probleem.
    2: Heb je iCloud Drive geactiveerd? Dan toont ie dit eerst. Om je omweg te verkorten kun je de toetscombinatie cmd⌘ + O uitvoeren om onmiddellijk bestanden te openen. Via de voorkeuren kun je er ook voor kiezen om 'Kies een sjabloon' te negeren.
    3: Je kan de schijfbevoegdheden nog herstellen via Programma's ▸ Hulpprogramma's ▸ Schijfhulpprogramma ▸ je harde schijf ▸ herstel schijfbevoegdheden. Mocht dit niet helpen kan ook het wachtwoord wijzigen via gebruikers en groepen. Heb je dan het probleem nog?
  • De Apple-slogan "It just works" klopt niet meer als ik de vele problemen zie op de Apple Support-gemeenschappen.
    1) Is inderdaad geen drama, de Apple software is ook steeds uitgebreider.
    2) iCloud-drive is nog niet geactiveerd, ik wacht nog even om niet alle problemen gelijk te moeten oplossen. Toetscombinatie gebruiken is nog steeds een omweg omdat ik in Mavericks gewoon in mijn documenten-lijst kwam bij het starten van Pages of Numbers. Ik kan trouwens niets in voorkeuren vinden om "Kies een sjabloon" te negeren. Kan alleen kiezen tussen de sjabloonkiezer of een vast sjabloon instellen waar die dan steeds mee begint.
    3) Schijfcontrole en herstel-schijfbevoegdheden had ik al gedaan maar vergeten te vermelden, ook geen oplossing.
    Wachtwoord wijzigen via "Gebruikers en groepen" heeft ook niets opgebracht.
    Als ik een oplossing vind zal ik ze hier vermelden. Wij zoeken dapper verder!
  • Het hangslot van "beveiliging en privacy" gaat opnieuw open! In "Gebruikers en groepen" de Gastgebruiker uitgeschakeld en het wachtwoord van de beheerder opnieuw gewijzigd.
    Volgende vraag: hoe krijg ik deze discussie gesloten?
  • timoshatimosha    Moderator
    //slotje

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.