iOS 8.1 & OS X 10.10: Sms op Mac/iPad doet het niet

October 2014 aangepast in iOS 10 of eerder
Sms op Mac/iPad doet het niet, ik moet een code ingeven die op Mac/iPad tevoorschijn zou moeten komen maar deze komen er niet op, iemand hier raad mee?

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    October 2014 aangepast
    Log op de iPad en Mac uit iCloud uit. Herstart beide toestellen. Log dan weer in iCloud in. Open dan de Berichten app op beide toestellen.
  • Bedankt voor je snelle reactie, maar hij doet het nog steeds niet...
  • timoshatimosha    Moderator
    Als beide toestellen hetzelfde iCloud account gebruiken en hetzelfde Wi-Fi netwerk zou het nu moeten lukken. Soms kan het even duren alvorens die code verschijnt.
  • @Timosha,
    Dank je voor de tip op iCulture. Mijn reacties daar werden verwijderd.
    Weet jij ook hoe ik meerdere MB's kan verwijderen bij sms doorsturen? Er staan er 5!!!!
  • October 2014 aangepast
    Ha Timosha,

    Ik heb hetzelfde probleem als Joreeeen en wacht al de hele tijd. Alles goed ingesteld, Continuity werkt gewoon, iCloud al paar keer uitgezet en aangezet op beide apparaten en ook alles al een paar keer opnieuw opgestart. Bij de switch Sms doorsturen staat dit: MacBook Pro van Chris (...

    Ik kan dus niet zien wat daar tussen haakjes staat. Is dat misschien het probleem?

    EDIT: als ik die switch omzet en m'n iPhone vraagt om die code, opent Berichten wel op mijn Mac. Hij reageert dus wel, maar een code komt niet. Hoe lang ik ook wacht.
  • timoshatimosha    Moderator
    October 2014 aangepast
    @Aifoney

    Ja, mijn tip werd ook verwijderd. Het is wat het is.

    Dat er meerdere Macs verschijnen heeft te maken met een IPv6 bug in Yosemite. Bij mij is alles in het Engels ingesteld dus:

    1) Ga naar System Preferences -> Sharing -> Computer Name: geef daar een nieuwe naam. Klik dan op Edit en kijk of de nieuwe naam aanwezig is met.local

    2) Ga naar System Preferences -> Network -> Advanced -> TCP/IP -> Configure IPv6 en zet deze parameter op Link-local only

    Herstart de Mac.

    Lees ook het onderstaande topic - probleem 3)
    http://www.appletips.nl/genius/discussion/1150/apple-tv-sluimer-bibliotheek-enof-netwerk-problemen#Item_4
  • Beter kon ik mijn probleem ook niet omschrijven, Chrisser!
  • @Timosha,

    Helaas. no dice.
    Maar sms werkt nu, zoals ik op IC al zei. Bij de 5-de MB kreeg ik eindelijk de code.
    Ik vind het wel slordig dat ik op mijn iPhone nu 5 Mac's heb staan:(

  • @Joreeeen, staat er achter jouw MacBook ook iets tussen haakjes? Ik ben bang dat er iets als 'offline' staat, maar daar heb ik geen aanwijzing voor op mijn Mac. Toch vreemd dit...
  • Ik heb 2 MB's (1 voor school & 1 voor privé) en daar staat respectievelijk (s) en (p) achter :)
  • Dus dat is iets wat je zelf hebt ingevuld ergens? Ik heb de naam van mijn Macbook even veranderd en er staat (Mac)... Dat is dus ook het probleem niet. Overigens helpt het veranderen van de naam ook niet om een code te krijgen :)
  • en op iPad komt er ook al niets, ik denk dat ik het een nachtje ga laten rusten! :)
  • Trial & error. Ik heb de oplossing: je moet zowel op je mac als op je iPhone (dus dan ook op je iPad, lijkt me) je iCloud-account aanzetten om berichten te kunnen ontvangen. Ik wil dat eigenlijk niet, maar dat blijkt de enige oplossing te zijn.
  • timoshatimosha    Moderator
    @all

    1) Dat er meerdere Macs verschijnen om te selecteren ligt aan een bug in Yosemite. De sharing naam verandert spontaan in Mac (1), Mac (2), Mac (3), enz...

    Dat kan min of meer opgelost worden zoals beschreven in het aangehaalde topic:

    2) iCloud moet op alle toestellen aanstaan. Het telefoonnummer van de iPhone moet op de Mac of iPad aanwezig zijn in Messages en Facetime. Als het telefoonnummer niet aanwezig is dan zet iCloud uit en weer aan op die toestellen.
  • Ter verduidelijking: wat ik bedoelde is dat je voor het ontvangen van berichten niet alleen je telefoonnummer kan gebruiken, maar ook je iCloud e-mailaccount daarvoor moet activeren bij Berichten>Voorkeuren>Accounts. Zodra je dat weer afvinkt werkt sms doorsturen niet meer. Iemand bij wie dat wel lukt?
Log In of Registreer om te reageren.