Downgraden iOS 8 naar iOS 7

September 2014 aangepast in iOS 10 of eerder
Het lukt mij maar niet om mijn 5s te downgraden naar ios7. Heb de ipsw bestand gedownload, maar krijg het niet geopend en bij zoek udate krijg ik geen ios7 te zien, alleen maar ios8. Wat te doen?
Help, wil echt terug naar ios7.
Monique

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    September 2014 aangepast
    Je moet ALT (Option) ingedrukt houden en dan Herstel klikken. Dan kan je het gedownloade ipsw bestand selecteren. Op een Windows PC is dat Shift + Herstel. Als Apple iOS 7.1.2 nog ondertekend zou het moeten lukken. Denk er aan dat je geen iOS 8 backup kan terugzetten op iOS 7.1.2.
  • Heb dat gedaan, dan verschijnt er:
    iPhone kan niet hersteld worden, omdat het firmwarebesrand niet compatibel is.
    Dan val ik stil en weet niet hoe het verder kan. Groet Monique
  • timoshatimosha    Moderator
    September 2014 aangepast
    Dat kan twee redenen hebben:

    1) Je hebt het verkeerde ipsw bestand gebruikt. Voor de Europese iPhone 5s is dat hardware platform iPhone6,2
    2) Apple ondertekend iOS 7.1.2 niet meer
  • Dankjewel voor je hulp, ga dat bestand downloaden.
  • Het is gelukt! Het probleem was dat ik niet het goede bestand had gedownload. Nu staat 7.1.2 er weer op en laat dat voorlopig maar zo. Bedankt voor de hulp!!
  • timoshatimosha    Moderator
    September 2014 aangepast
    Zonder dank en graag gedaan ;-)
  • Ik heb exact hetzelfde probleem ik wil downgraden van 8.0.2 naar 7.1.2 ik heb een iphone 4s en ik heb van 3 verschillende website al de ipsw gedownload maar het lukt maar niet ...
  • timoshatimosha    Moderator
    October 2014 aangepast
    Een iPhone 4S "downgraden" naar een firmware die Apple niet meer signeert is onmogelijk. iOS 7.1.2 wordt door Apple niet meer ondertekend. Het "signing window" is definitief gesloten.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.