Nieuwe versie Pages (5.2.2) en Numbers (3.2.2) gedownload, al mijn bestanden zijn te oud nu...

February 2015 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Dag iedereen,

Ik volg al langer de tips en tricks op deze site, maar dit is de eerste vraag die ik hier zelf stel:

Ik heb enkele dagen de nieuwste versie van Pages (5.2.2) en Numbers (3.2.2) gekocht/gedownload. Prachtige programma's! Alleen, als ik een document dat gemaakt is met een oudere versie (Pages 3.0.3 en Numbers 1.0.3) wil openen krijg ik de volgende melding:

Pages:

'Dit document is te oud en kan niet worden geopend. Om dit document te openen, bewaart u het eerst met Pages '09 '

Numbers:

'Deze spreadsheet is te oud en kan niet worden geopend. Om deze spreadsheet te openen, bewaart u hem eerst met Numbers '09 '

Hoe kan ik deze documenten en spreadsheets bewaren met Pages '09 en Numbers '09 als ik ze met de nieuwere versie niet openkrijg?

Gelukkig krijg ik ze nog open met de oudere versies, maar dat is natuurlijk de bedoeling niet...

Groetjes,

Bart

Reacties

  • Maverick heeft voor mij de oude versies netjes in een aparte map (iWorks9) geplaatst in Programma's.

    Probeer die eens rechtstreeks te openen . Mijn dock icoon opent ook steeds de nieuwe.
  • Dank u voor de reacties.

    Ik heb echter enkel iWork's '06 en '08 in 'programma's staan... Ik heb Pages en Numbers apart gedownload, niet als pakket iWork's
  • Heeft Apple zelf al hierop een reactie gegeven? M.a.w. is er al een oplossing d.m.v. een update, erg krom dat je wel oude Excel documenten kan open en geen 'eigen' numbers files......
  • timoshatimosha    Moderator
    @Bart7

    Kijk eens na of je iWork '08 niet kan updaten:

    http://support.apple.com/downloads/#productivitysoftware
  • Dank u, maar volgens mij zijn die ook te oud? Omdat het voor Lion is... En voor ik het probeer wil ik toch zeker zijn. :-)
  • Net kontakt gehad met apple over dit probleem.Het antwoordt is zoekt u maar iemand met 09 dan kunt u de bestanden daar in 09 zetten en dan zijn ze weer te openen in de nieuwe 3,5 wij ondersteunen dit niet. Ik vind meer dan erg dat een bestand in 08 aangemaakt op oude macbook pro op de nieuwe air niet meer te lezen is. Omdat tussen versie 08 en 09 de apple beslist het maar anders weg te schrijven.
  • Wellicht een oplossing met een omweg.
    Open de Pages-bestanden met LibreOffice en opslaan.
    Vervolgens open de nu LibreOffice bestanden met de nieuwe Page versie en opslaan.

    Het is natuurlijk veel werk als u veel oude Pages bestanden heeft, maar beter dan dat u de documenten niet kunt openen.
  • Open voorvertoning en open het bestand.
    Het is een noodoplossing maar je kan wel even verder.
  • In voorvertoning lukt het wel om de dia's te bekijken maar ik kan er niet in werken. of heb ik u verkeerd begrepen?

    Alvast beste dank
    Mschell
Log In of Registreer om te reageren.