Apps niet deelbaar - Family Sharing probleem

October 2014 aangepast in iOS 10 of eerder
Mijn man heeft sinds iOS8 een eigen Apple ID en wil Apps downloaden via mijn aankopen (Family Sharing). Met bijna alle Apps gaat dat goed, maar sommige Apps blijken niet deelbaar gemaakt te zijn door de ontwikkelaar. Het gaat hierbij nota bene om gratis Apps, zoals Reclamefolders en het Spaanse El Tiempo (weerbericht).

Is dit een bekend probleem en is er wat aan te doen?

Reacties

  • Zitten jullie wel in hetzelfde Appstore land? Misschien werkt het daarom niet?
  • Goede vraag! We wonen namelijk in Spanje, maar zojuist gecontroleerd: beide Apple ID's staan op Nederland. Bewust, want zo krijgen we toegang tot Nederlandse Apps en aankopen in de iTunes-store.

    Maar dat is het blijkbaar niet.

    Zie printscreens voor apps die 'niet deelbaar' zijn en de melding die mijn man krijgt.
  • Raar, maar is het heel erg om gratis apps niet te kunnen delen? Betaalde apps zou iets erger zijn :/ maar zijn even goed te downloaden zijn door in te loggen op de andere account.
  • Dat is dus juist het probleem: je krijgt de melding in het bijgevoegde bestand. Je kan dus niet downloaden omdat de Apple ID's gekoppeld zijn. Straks eens een poging doen via iTunes op de Mac.
Log In of Registreer om te reageren.