Time Machine kan netwerkschijf niet vinden

October 2014 aangepast in Airport en netwerken
Goedemorgen,

Sinds enige tijd ondervind ik problemen met Time Machine in combinatie met een netwerkschijf. Het probleem is als volgt.

De netwerkschijf gebruik ik nu een paar weken. Toen ik deze net had aangesloten, werkte alles perfect. Na een tijdje heeft de schijf echter, om een voor mij onverklaarbare reden, een nieuw IP-adres gekregen. Daarop heb ik Time Machine en de schijf opnieuw gekoppeld. Helaas heeft dit niet tot het gewenste resultaat geleid.
Momenteel worden zeer sporadisch reservekopieen gemaakt. In veruit de meeste gevallen blijkt dat de reservekopie vertraagt is, omdat Time Machine de schijf niet kan vinden.
Dit is vreemd, omdat ik de schijf via Finder en via het IP-adres zonder enig probleem kan benaderen. De schijf werkt dus naar behoren.

Nu zijn er talloze sites waarop het antwoord zou moeten staan. Probleem daarmee is echter, dat deze vaak geschreven lijkt te zijn "voor en door IT-ers". Daardoor wordt de uitleg voor mij snel te technisch en loop ik totaal vast in het vakjargon.
Is er hier iemand, die mij in Jip-en-Janneke-taal kan uitleggen wat ik moet doen om het probleem te verhelpen?

Alvast bedankt.

Groet,

Wesley M. Dekker

Reacties

  • Het kan helpen als je nog wat meer details geeft.
    Om welke netwerkschijf gaat het precies?
    Welke OS X versie gebruik je?
    Zit het (nieuwe) IP adres van je netwerkschijf in hetzelfde subnet als je Mac? Anders gevraagd: zijn de eerste 3 (van de 4) getallen van het IP-adres hetzelfde?
Log In of Registreer om te reageren.