iMac vindt HP printer niet

October 2014 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Hallo, ik heb sinds een paar dagen problemen met mijn printer.
De HP printer is met Wifi verbonden, Imac is met zelfde netwerk verbonden maar ik krijg steeds de melding dat de printer offline is. Via Systeemvoorkeuren, printers, staat hij links in de lijst maar er staat Offline onder.
Als ik de lijst wil vernieuwen is de printer weg en krijg ik geen printer meer te zien om in de lijst te zetten. Ik moet dan de printer met een usb kabel aansluiten zodat hij terug in de lijst staat, maar steeds offline.
Heb de printer al uit het netwerk verwijderd en terug geconfigureerd maar help niet. Als ik het IP adres intik op de Imac maak ik verbinding met de printer en krijg al de gegevens en kan de Netwerkconfiguratie pagina afdrukken.
Hoe krijg ik mijn printer op de Mac terug online ?

Reacties

  • Welke HP printer?
    Welke OS X versie?
    (Nuttige info om lotgenoten plus oplossingen te vinden.)
  • timoshatimosha    Moderator
    Installeer eerst eens de HP Drivers update van gisteren:

    http://support.apple.com/kb/DL907
  • Inderdaad Pieterr, HP Officejet 6700 All in one, OSX 10.9.5
    Timosha, update is geïnstalleerd maar probleem blijft.
  • Nog dit, heb ook een Macbook die erkend de printer wel in het netwerk, dus er is geen probleem met de printer maar met de Imac. Blijkbaar ziet hij de printer als een USB printer ook als hij niet is aangesloten met een kabel. Waarom ziet de Imac de printer niet in het netwerk ?
  • Probleem opgelost, na lang zoeken op de HP site 'volledige software en drivers ' gedownload en geïnstalleerd , is een versie van januari 2014, Printer toegevoegd en opgelost.
    Toch bedankt.
    Mvg Wilby
  • timoshatimosha    Moderator
    Goed dat het opgelost is ;-)

    //slotje

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.