Switchen tussen accounts zonder wachtwoord mogelijk?

September 2014 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Nog steeds ben ik blij dat ik een aantal jaren geleden ben overgestapt van Windows naar Apple. Maar soms loop ik erg tegen dingen aan, waarbij je ziet dat de jarenlange windowservaring niets helpt en ik met Apple ervaring moet opdoen.

Op mijn computer heb ik meerdere accounts. Op alle accounts zitten wachtwoorden, omdat ik mijn computer niet zomaar toegankelijk wil maken. Maar als ik op meerdere accounts ben ingelogd en wil switchen tussen die accounts, dan moet ik iedere keer mijn wachtwoord intikken. Is er een mogelijkheid om te voorkomen dat ik na de eerste keer inloggen, daarna herhaald mijn wachtwoord moet intikken?

Reacties

  • Het is wellicht niet zo'n goed idee uit veiligheidsoogpunt.

    Als je dit toch wilt, kun je met Automator aan de slag:
    http://hints.macworld.com/article.php?story=20110813074611411
  • @Patrick: nu maak je toch wel een grapje. Je wil wil je accounts niet zomaar toegankelijk maken, dus je geeft ze een wachtwoord. Maar je wil wel dat ze je wachtwoord opslaan zodat je het niet steeds hoeft in te typen.
    Volgen wie volgen kan.
  • @Floopie, Ik denk dat je me verkeerd begrijpt.

    Ik wil graag inloggen bij het aanzetten van mijn computer, dus dat is onveranderd, maar ik wil niet steeds tijdens het werken en switchen tussen accounts mijn wachtwoord in hoeven voeren. Als je ingelogd hebt op bv account A en account B. De eerste keer als je naar account A gaat moet je inloggen en ww invoeren. Geen probleem
    De eerste keer als je naar account B gaat moet je inloggen en ww invoeren. Ook geen probleem

    Maar wat ik wil als je gedurende de dag van A naar B wil switchen of andersom, dat het dan niet hoeft. Snap je wat ik bedoel?

    Ik hoop dat ik het zo beter heb uitgelegd. Pieterr ik ga eens kijken of jouw tip mij helpt.
  • Dit topic mag wat mij betreft gesloten. Dank voor alle hulp

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.