Kapotte videokaart - Hoe iMac HDD wissen?

September 2014 aangepast in Hardware problemen
Ik heb hier een iMac uit 2008 met een kapotte videokaart. Apple zegt dat ze hem niet meer kunnen maken. Ik wil nu de HD van de iMac leegmaken en de computer voor onderdelen verkopen (de rest werkt nl nog goed). Nu is het probleem dat ik niet weet hoe ik hem kan leegmaken. Het beeldscherm geeft rare strepen en een vaag Apple logo. Als ik de iMac op mijn thuisnetwerk aansluit (via kabel) kan ik de iMac niet terugvinden in Finder op mijn MacBook.

Iemand een idee?

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    In Firewire Target Disk Mode zou dat moeten lukken als alleen maar de GPU defect is:

    http://support.apple.com/kb/ht1661
  • Hmm..Alleen met een firewire kabel? Wet jij misschien of het ook met een UTP lukt?
  • timoshatimosha    Moderator
    Voor zover mij bekend werkt Target Disk Mode alleen met FireWire en Thunderbolt.
  • Dan wordt het een reseller vragen om hulp. Ik moet anders een firewire kabel en een Firewire naar Thunderbold kabel kopen. Die ga ik verder nooit meer gebruiken....
  • October 2014 aangepast
    Misschien de iMac overnemen met VNC? Dan heb je in ieder geval beeld. Als je extern beheer hebt geselecteerd dan kan je met een VNC viewer inloggen.
Log In of Registreer om te reageren.