Hoe Pop Up: Installatiewaarschuwing, te verwijderen?

August 2014 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Via Appletips kreeg ik de mededeling dat er updates beschikbaar waren. Alle programma"s waren gesloten, waarna spontaan een pop-up scherm kwam met de naam:Installatiewaarschuwing. de mededeling was: sluit het volgende programma om door te gaan met de installatie, in het veld stond vermeldt: iTunes! Verbazingwekkend aangezien iTunes niet actief was.
Waar ik ook klik met rechter of linker muis, dit schermpje verdwijnt niet. Wie weet de oplossing???

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    August 2014 aangepast
    Mededeling via Appletips? Was dat geen mededeling van de Mac App Store dat er een update voor iTunes 11.3.1 geïnstalleerd gaat worden?

    iTunes hoeft niet zichtbaar actief te zijn. Er zijn tooltjes die de onderliggende functies van iTunes gebruiken. Denk maar aan Diskaid, iExplorer, BeaTunes, enz.. enz.. enz.. Die tooltjes moeten ook afgesloten worden om een update van iTunes uit te voeren.
  • Hartelijk dank voor de informatie. Kun je mij ook vertellen hoe en waar ik de door jou genoemde tooltjes vinden kan? Ik heb nog nooit van deze functies gehoord, nog bewust gebruikt. Ben ook nog nieuw op Apple!!!

    Alvast bedankt voor de moeite.
  • Jouw verhaal klinkt mij toch enigszins onbekend in de oren. Als je alleen aan het webbrowsen was (met Safari) en je wordt geconfronteerd met een of andere popup om iets te installeren is het doorgaans zaak om even goed op te letten. Als je niet begrijpt waarom de popup in beeld komt is het het beste om vooral nergens in de popup op te gaan klikken.

    Maar wellicht dat een screendump van de betreffende popup je verhaal nog wat zou kunnen verhelderen.
  • August 2014 aangepast
  • August 2014 aangepast
    Dit is toch geen oplossing geven voor het genoemde probleem. Ik heb hetzelfde probleem en constant een klein schermpje in mij beeld.
    Hoe krijg ik dat nou weg ?
    Het is zeer irritant en ik weet geen oplossing
  • timoshatimosha    Moderator
    August 2014 aangepast
    @tommieton

    Nee, dit is geen oplossing geven voor het probleem. Dit is vragen stellen om eventueel een diagnose te kunnen stellen en dan een oplossing aan te bieden.
  • @tommietom: Als je een screendump van dat schermpje dat je te zien krijgt uploadt naar dit forum, dan helpt dat wellicht om een antwoord op je vraag te vinden.
  • Ik heb het probleem ook...ik heb wel een screenshot en Itunes is dicht.
Log In of Registreer om te reageren.