OS X 10.9 Mavericks 'Clean install' uitvoeren

2»

Reacties

  • Heb een (oude) MacBook van ca. 4 jr. Kan er geen afstand van doen, maar zou hem heel graag een stukje sneller zien. (Euh ... een HEEL stuk sneller!)
    Het bovenstaande gelezen en twijfel of ik het eea goed begrijp:

    Mijn aanname nav bovenstaande:
    Het is ONZEKER dat je MacBook echt sneller wordt door een clean install?? Ik dacht zeker te weten dat dit haast niet anders kan, maar nav bovenstaand twijfel ik toch.
    => Het standballetje (en de traagheid) kan heel veel betekenen, zegt men. Hoe weet ik nou wat het is? Maar wat helpt zeker wel? Heb nl al wel erg veel geprobeerd! Tevergeefs .... Is een Clean Install dan niet het meest voor de handliggend?

    Mijn aanname nav bovenstaande:
    Je hebt voor een clean install GEEN USB-stick nodig, zolang je maar een internetverbinding hebt?
    => Na cntr R, kom je vanzelf in een optie die je laat kiezen voor een OS?? Dit lijkt me meer dan een detail! Wat nu als ik toch een USB nodig bleek te hebben, kan ik er dan op een andere manier bij?

    Tot slot: Ik denk te hebben begrepen dat de commerciele partijen die een 'clean programma' aanbieden, meestal een grotere puinhoop van je MAC maken.

    Wie kan mij nu eenduidig een plan van aanpak geven voor een zeer trage MacBook van ca 4 jr?
    Alvast dank!
  • Nabrander ... Wat zou qua hardware bijvoorbeeld verkeerd kunnen zijn?
  • September 2014 aangepast
    @markveldpape: Je zou eens kunnen beginnen met te vertellen welke Mac je precies hebt. De "Mid 2010" MacBook wellicht? Met 2GB geheugen? Zo ja, met een geheugenuitbreiding naar 8GB is dan wellicht de nodige winst te behalen. Je kunt ook een EtreCheck overzicht plaatsen; dat geeft in één klap antwoord op een boel vragen (welke Mac, welke OS versie, hoeveel RAM etc.)

    http://www.etresoft.com/etrecheck

    http://www.everymac.com/systems/apple/macbook/specs/macbook-core-2-duo-2.4-white-13-polycarbonate-unibody-mid-2010-specs.html
Log In of Registreer om te reageren.