Meerdere iBooks bibliotheken gebruiken voor 1 iPad

October 2013 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Ik heb net Mavericks geïnstalleerd op zowel mijn MacBook als de iMac. Hoe synchroniseer ik de iBooks bibliotheken op beide computers? Mijn doel is dat op beide computers dezelfde boeken staan en dat vanuit beide computers ook de boeken via iTunes met mijn iPad gesynchroniseerd kunnen worden. Momenteel lukt mij dat niet. Als ik de iPad met de Macbook synchroniseer, dan worden netjes de 144 boeken vanuit de MacBook overgezet op de iPad. Als ik de iPad vervolgens synchroniseer met de iMac dan wordt alles weer overschreven en komen er maar 17 boeken op de iPad terecht. De iMac heeft namelijk maar 17 boeken in de bibliotheek staan. Vandaar dat ik wil dat de bibliotheek op beide computers exact gelijk is.

Reacties

  • Kleine toevoeging op mijn vraag: de boeken heb ik dus niet via de iTunes store aangeschaft. Anders zo ik van de optie 'aankopen overzetten' in iTunes gebruik kunnen maken.
  • WesleyWesley    Beheerder
    Je kan de boeken dan ook toevoegen aan de bibliotheek op je Mac, echter raad ik je toch aan maar 1 iTunes en iBooks te gebruik om te synchroniseren. Dit bespaart je een hoop werk en worden de gegevens van gelezen hoofdstukken, maar ook applicaties bewaard op je iPad. Momenteel worden alleen boeken die gekocht zijn in de iBook Store gesynchroniseerd met iCloud, misschien dat Apple hier binnenkort verandering in brengt en een soort iTunes Match voor boeken zal uitbrengen.
  • Ah, bedankt, Wesley! Jammer dat het zo momenteel in elkaar steekt. Want zowel op de MacBook als op de iMac zou ik weleens boeken willen lezen. En wat is er dan gemakkelijker dat dan overal dezelfde bibliotheek beschikbaar is. Hopelijk stelt Apple inderdaad ooit een soort iTunes Match in voor boeken. Of wordt de functionaliteit van thuisdeling uitgebreid naar boeken (ipv alleen muziek en video).
Log In of Registreer om te reageren.