HTM-bestand openen op de iPad

August 2014 aangepast in iOS 10 of eerder
Ik stuur familie een HTM uitvoer van mijn genealogieprogramma (Reunion). Maar dat bestand openen op een iPad lukt niet. Wat doe ik en of de ontvangers niet goed, of kan het gewoon niet?

Reacties

  • Je kunt het bestand ergens in "de cloud" neerzetten, bv in iCloud of DropBox, en dan de link per mail doorsturen. Als ze dan in de mail app van de iPad op de link klikken, zal Sarari worden geopend om de pagina te bekijken.

    Je zou voor de zekerheid ook nog de extensie kunnen hernoemen van .HTM naar .html (ervan uitgaande dat jouw Reunion programma een HTML output heeft gemaakt).
  • Ik zie dat er trouwens ook nog een speciale iPad-versie van Reunion is.
    http://www.leisterpro.com/ipad/
  • Piterr bedankt voor je reactie.
    De reunion-app heb ik uiteraard zelf. De cloud optie zal ik uitproberen; ik laat dat nog weten.
  • Pieterr
    Het basisprobleem is dat je op een iPad geen losse bestanden kunt opslaan. Ook in de iCloud kun je het niet plaatsen als je het bestand niet kunt koppelen aan een Apple-app.
    Het toezenden via email is een tijdelijke oplossing. Na installatie van een Html-app is het bestand te wel openen, maar niet te bewaren.
  • Je kunt een HTML bestand in je DropBox zetten, en dat bestand (voor een select gezelschap) delen, en ze (via mail) de link naar het bestand te sturen. Ze hoeven het HTML bestand niet op te slaan op de iPad; gewoon op de link klikken in de mail is voldoende. Dan zal Safari op de iPad geopend worden, en wordt het HTML bestand getoond. Dit is vergelijkbaar met het maken van een eigen webpagina. Die zet je ook ergens neer op het Internet, en vervolgens stuur je de link naar belangstellenden.
Log In of Registreer om te reageren.