Automatische hoofdletter Pages '13 OS X

October 2013 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Hoe kan ik de automatische hoofdletter functie weer aanzetten in de nieuwste versie van Pages voor OS X?

Reacties

  • WesleyWesley    Beheerder
    Bedoel je de functie die zit in:

    Menubalk ▸ Opmaak ▸ Lettertype ▸ Hoofdletters/kleine letters ?
  • Nee, ik bedoel de automatische hoofdletter als je een nieuwe zin begint. Dat na een punt er automatisch het eerste woord een hoofdletter krijgt.
    Deze functie had ik wel in de vorige versie.
  • Ik zit er ook mee! Ik ben bezig met een tekst en heb tussendoor de update geïnstalleerd. Nu moet ik telkens zelf aan het begin een hoofdletter typen. Er staan bijna geen instellingen meer onder 'voorkeuren'.
  • Ja, klopt inderdaad!
  • Sowieso is met de laatste update van Pages, maar ook van Numbers veel verslechterd. Bij Numbers kon je bijvoorbeeld volstaan met het invoeren van slechts de eerste paar letters en Numbers vulde de suggestie verder in wanneer er al een dergelijk tekst met dezelfde letters begon, die ook al in dezelfde spreadsheet voorkwam. Echt waardeloos. Ook het reageren op het programma, in menu Pages (of Numbers) haalt niets uit. Apple reageert gewoon NIET. Snel terug naar MS!
  • timoshatimosha    Moderator
    November 2013 aangepast
    @JPP

    Apple heeft toegezegd om binnen de zes maanden sommige ontbrekende functies weer toe te voegen in iWork '13.

    http://www.macworld.com/article/2061286/apple-promises-to-restore-some-iwork-features-within-six-months.html
  • Is dit inmiddels bekend hoe je dit kunt instellen.
    Ben een nieuwe apple gebruiker en ben een beetje teleurgesteld in de functies van de Mac
    Wie kan helpen?
  • Voor zover ik weet is dit nog niet opgelost, bij mij werkt het in ieder geval nog niet..
    Dat is de reden dat ik overwegend Word gebruikt (helaas)..
  • Jeetje wat een gemakzucht hier..een handeling meer en de meesten stappen alweer over op een ander OS. Misschien eens ECHT leren typen heren?
  • May 2015 aangepast
    Menu -> Wijzig -> Omzetting -> Gebruik beginhoofdletters.

    Update:
    Nee dat is het dus ook niet, dan begint ieder woord met een hoofdletter.
    Vaag...

    Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
  • @Tom2000: één handeling meer..? Als je veel moet typen is dit vreselijk onhandig, je badinerende opmerking slaat nergens op.
    Andere, lees Word, tekstverwerkers hebben dit beter voor elkaar dan Apple.
    Ik vind het beschamend dat Apple dit nog steeds niet opgelost heeft, trouwens de iOS versie doet dit wel, het lijkt mij dan niet zo'n groot probleem om dit ook in de OS versie te regelen...

    Blijkbaar hoef jij niet veel te typen....
  • timoshatimosha    Moderator
    @Tiemen

    Dien een Enhancement Request in bij Apple:

    https://www.apple.com/feedback/pages.html

  • @timosha

    Bedankt! Direct gedaan, hopelijk wordt dit in de nabije toekomst opgelost.
  • Open op je Mac Systeemvoorkeuren.
    Kies voor Toetsenbord.
    Selecteer op deze pagina voor Tekst en zorg ervoor dat het vinkje bij Voorzie woorden automatisch van hoofdletters aangevinkt staat.
Log In of Registreer om te reageren.