iPhoto opschonen

August 2014 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Mijn iPhoto bibliotheek is inmiddels 100GB groot en op een SSD van 256GB is dat een groot deel van de HD. Ik wil iPhoto het liefste op mijn interne HD hebben, omdat dit het snelst is en er geen draadjes aan mijn MB hangen.

Nu heb ik begrepen dat iPhoto de originele afbeeldingen bewaard als ik bv de foto roteer of verbeter. Is er een namier om die duplicaten te verwijderen? Ik heb gelezen over Clean my Mac 2, maar lees hier wisselende reviews over. Heeft iemand ervaring? Is er een goed/veilig alternatief of moet ik dit überhaupt niet willen doen?

Reacties

  • Nee CleanMyMac moet je ver vandaan blijven. Dat geeft uiteindelijk meer problemen dan dat het ze oplost.

    Sowieso is zelf gaan klooien in je iPhoto bibliotheek, buiten iPhoto om, af te raden.
    Gooi gewoon de foto's in iPhoto weg die je niet meer wilt bewaren.
    En als het echt niet blijft passen zul je toch naar een andere opslagplek op zoek moeten. (externe schijf, USB stick, NAS, etc.)
  • timoshatimosha    Moderator
    August 2014 aangepast
    Ik ben het volledig eens met @Pieterr! CleanMyMac kan de iPhoto cache en database compleet vernaggelen.
  • Heren,

    Dank voor dit advies. Voorlopig heb ik nog ruimte. En anders moet ik maar extra bibliotheken aanmaken met iPhoto Library Manager.
Log In of Registreer om te reageren.