Map openen in nieuwe venster in 10.9

October 2013 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Hallo
zojuist mijn eerste "probleempje" tegen gekomen in 10.9
Hoe open ik een map in een neiuw venster zonder de Command ingedrukt te houden?
In de Findervoorkeuren kom ik de oplossing die "Help" geeft niet tegen.
Alvast bedankt!

Reacties

  • Een nieuw venster weet ik niet, misschien dat deze is vervangen door nieuw tabblad.
    Openen in nieuw tabblad kan namelijk wel (Rechtermuisklik). Het zou best kunnen dat je ook gewoon in een nieuw venster kan openen maar dat weet ik niet.
  • WesleyWesley    Beheerder
    October 2013 aangepast
    Via het Archief menu kun je een nieuw finder venster openen of cmd⌘ + N
  • @ Wesley.. dat is juist wat ik niet bedoelde :-)
    Ik bedoel.. je hebt een venster met mappen, als je een van die mappen opent, wordt de map nu geopend in hetzelfde venster, dat wil ik niet, ik wil dat de map geopend wordt in een nieuw venster en dat het vorige venster open blijft staan
  • WesleyWesley    Beheerder
    Dat kun je uitschakelen via de voorkeuren van Finder, selecteer hier het tabblad algemeen en vink de optie 'Open mappen in tabbladen, niet in vensters' uit.
  • @ Wesley... weet ik, maar juist die regel, die staat er bij mij niet bij!!!!
    denk dat ik 10.9 maar eens opnw installeer... thnx
  • @ Marijn: Ook niet in Finder - Voorkeuren - Algemeen (zie voorbeeld)?
  • @Marijn: Yep, staat er ook bij mij gewoon in.
  • @ 0805Edwin en Nick_Seamore
    Zojuist nog Mavericks opnw geinstalleerd, staat er bij mij nu wel in maar...
    Mappen openen in een nieuw venster ZONDER de cmd toets in te houden lukt niet.
    Wanneer ik de optie aanvink openen mappen met de cmd-toets in een tabblad..da’s duidelijk.
    Dat wil ik niet, dus vinkje uit... mappen worden nu geopend in hetzelfde venster..
    Met de cmd-toets worden mappen geopend in een nieuw venster... we zijn op de goede weg Apple maar ik wil mappen openen in een nieuw venster Zonder steeds de cmd-toets ingedrukt te houden.... en DAT gaat dus niet
Log In of Registreer om te reageren.