Windows laptop aansluiten op Thunderbolt display via MacBook Pro

July 2014 aangepast in Windows
Beste forumleden,

Ik heb een 27" Thunderbolt display van Apple en een MacBook pro van 2013 voor privé gebruik. Nu werk ik regelmatig thuis met een Dell Windows PC zonder Thunderbolt uitgang van mijn werkgever. Nu kan ik geen verloop snoer vinden voor mijn Windows laptop naar mijn Thunderbolt display. Nu heeft mijn MacBook Pro maar ook mijn Dell Windows PC een HDMI aansluiting en nu dacht ik is het volgende mogelijk? Ik sluit mijn Dell Windows pc met een HDMI snoer aan op mijn MacBook Pro en sluit op mijn MacBook Pro mijn Thunderbolt display aan. Ik gebruik mijn MacBook Pro dan als een doorgeefluik. Vraag is nu gaat dit werken en moet ik dan nog speciale handelingen in de software verrichten.

Ik heb dit nog niet uitgeprobeerd omdat ik geen zin heb om mijn MacBook pro defect te maken.

Ik hoor graag van jullie of bovenstaande mogelijk is.

Reacties

  • July 2014 aangepast
    Nee wat jij aangeeft is niet mogelijk (je Dell via HDMI op je MBP aansluiten).

    Je kunt natuurlijk wel gewoon RDC gebruiken op je MBP om in te loggen op je Dell. Dan kun je op je Dell (via de MBP) op het Thunderbolt display werken. Sluit daarvoor bij voorkeur beide computers met een ethernetkabel aan op je router.

    https://itunes.apple.com/us/app/microsoft-remote-desktop/id715768417?mt=12
  • Pieterr,

    Dit lijkt een eenvoudige oplossing voor mijn probleem ware het niet dat mijn Windows werk laptop externe connectie niet toestaat.
  • Loop dan eens langs bij de IT-support afdeling op je werk en leg uit dat je via Remote Desktop Connection wilt kunnen inloggen op je notebook. Je hebt een goede reden om dat te willen kunnen.

    Op een andere manier ga jij niet je Dell scherm op jouw TB display te zien krijgen.
  • Pieterr,

    Goed idee ik ga dat zeker proberen.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.