Time Capsule benaderen via internet op een Windows computer

July 2014 aangepast in Airport en netwerken
Ik heb sinds kort een time capsule gekocht ben hier erg tevreden over.
Alles werkt prima kan via mijn mac boek de bestanden makkelijk benaderen ook als ik op een ander netwerk zit door afp:// mijn ip adress.
Nu heb ik ook nog een windows pc, deze kan ook op de schijf komen van mijn time capsule als ik op het netwerk zit waar mijn time capsule staat ( mijn time capsule is ook mijn router).
Maar als ik met mijn pc op een ander netwerk zit kan ik niet inloggen op mijn Time capsule. heb al div dingen geprobeerd maar krijg het niet voor mekaar.

Ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen om dit voor mekaar te krijgen.

Ik hoor het graag hoe ik dus mijn timecapule kan benaderen op een windows pc op een ander netwerk.

Cliff

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    July 2014 aangepast
    Windows ondersteunt AFP (Apple Filing Protocol) niet meer sinds Windows XP SP1 (en Windows Server 2003). Als het niet lukt met SMB heb je een een (duur) probleem.

    Ik gebruik op een Windows 2008 R2 Server ExtremeZ-IP om via AFP te verbinden met een Mac Pro Server. ExtremeZ-IP is echter een peperduur stukje software. Ik weet helaas niet of er goedkopere alternatieven zijn.
  • Als ik het via smb wil doen moet ik dit dan nog instellen op time capsule of ergens anders. ben niet heel erg bekent met dit namelijk
  • timoshatimosha    Moderator
    SMB zou standaard actief moeten zijn op de Time Capsule.
  • Help eens... Ik heb net gebeld met apple omdat ik de AirPort Time Capsule wil aanschaffen voor gebruik thuis (met alle functionaliteiten, time capsule voor mac's thuis, routerfunctie e.d.), maar op kantoor wil ik met m'n macbook ook toegang tot de APTC en standaard de time capsule back up draaien. De apple medewerkster vertelde echter dat dit niet mogelijk is. Cliff, jij zegt dat dit wel lukt? Of alleen toegang tot de losse files die je er op gezet hebt als externe harde schijf (is al stap 1, ieder weekend neem ik de mac book mee naar huis, en zou 'm dan daar als time capsule kunnen back-uppen via de router functie, maar een dagelijkse back-up zou fijner zijn).
    Thanks!
  • timoshatimosha    Moderator
    Als je Time Machine hebt ingesteld om backups te maken op een TC maakt Time Machine lokale snapshots als de TC niet beschikbaar is. Time Machine zet de lokale snapshots over zodra de TC weer beschikbaar is.
Log In of Registreer om te reageren.