Time Machine gebruiken op een exFAT geformatteerde externe harddisk

June 2014 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Hallo,
Ik probeer TimeMachine werkend te krijgen op een externe harddisk die normaal gesproken niet geschikt is voor deze service. Daarvoor probeerde ik deze tip te volgen maar het lukt mij niet: http://www.appletips.nl/time-machine-gebruiken-op-een-exfat-geformatteerde-harddisk/
Mijn externe disk is een Seagate Backup Plus Drive van 1 TB. Zie afbeelding voor de technische gegevens.
Wie kan mij helpen dit te realiseren?

Groet,
Johan

Reacties

  • June 2014 aangepast
    Hoi Johan,

    Ten eerste is jouw schijf niet exFAT maar NTFS geformatteerd. Daar kun je vanuit de Mac niet (standaard) op schijven.

    Ten tweede: je kunt veel beter je externe schijf formatteren naar "Mac OS Uitgebreid (Journaled)". Dat kun je doen met Schijfhulpprogramma. Daarna kun je probleemloos de schijf gebruiken voor je Time Machine backups.

    Het trucje zoals beschreven in de appeltip kan uitkomst bieden als je Time Machine wilt gebruiken op netwerkschijven. Voor direct aangesloten schijven kun je het beste gewoon de standaard OS X bestandsstructuur gebruiken.

    Tenslotte: gebruik bij voorkeur een aparte schijf voor je Time Machine backups, dwz eentje die je niet ook nog eens voor allerlei andere (Windows) bestanden gebruikt. Een Time Machine backup wil je het liefst goed werkend hebben (en houden) op het moment dat je die in de toekomst opeens ernstig nodig mocht hebben.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.