Foto's verplaatsen naar externe schijf

May 2014 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Ik wilde een fotoboek maken op internet via het Aldi-programma. Ik krijg na opstarten een menuutje te zien met o.a. 'Iphoto-bibliotheek' en 'camera'. Onder 'camera' vind ik alleen de foto's die geïmporteerd zijn van mijn telefooncamera's. 'Iphoto-bbliotheek' daarentegen is helemaal leeg, terwijl het Iphoto-programma al mijn foto's laat zien. Dus ik wilde de foto's vanuit mijn Iphoto-programma kopiëren naar mijn externe harde schijf, om op die manier het Aldi fotoboek te maken. Daarvoor klik ik op 'finder' en vervolgens op 'afbeeldingen'. Ik krijg dan een menu met o.a. Iphoto-bibiliotheek. Echter ook hier is deze helemaal leeg. En ook hier zie ik onder 'camera' alleen de foto's, geïmporteerd van telefooncamera's.
Mijn vraag is dus, hoe kan ik mijn foto's zichtbaar maken in de Iphoto bibliotheek en hoe kan ik (zonder een nieuwe bibliotheek aan te maken) de foto's verplaatsen naar een externe harde schijf.

Reacties

  • Pieterr bedankt voor je reactie. De foto's kan ik met je oplossing inderdaad verplaatsen naar een externe harde schijf. Maar weet je (of iemand anders) ook wat ik moet doen om de foto's die ik kan zien/bewerken in iPhoto ook zichtbaar te maken in de iPhoto-bibliotheek?
  • Je kunt ook in iPhoto foto's bekijken en bewerken die je _niet_ volledig in de iPhoto bibliotheek geimporteerd hebt, maar die elders op je schijf staan. Daarvoor dien je ze in te voeren in iPhoto met de Copy-setting uitgevinkt.

    iPhoto --> Preferences --> (tab) Advanced --> Importing: [ ] Copy items to the iPhoto Library.
Log In of Registreer om te reageren.