Vakantie! En wat te doen met iMessage...

May 2014 aangepast in iOS 10 of eerder
Ik vertrek volgende week voor twee weken naar Spanje. Ik heb daar geen beschikking over internet (!!). Het huis staat in 'the middle of nowwhere' en EUR 15 voor 200 MB internet via T-Mobile is echt een beetje overdreven. Nu was ik gisteren even in Duitsland en wat mij is opgevallen is dat ik geen berichten kon ontvangen (dataroaming staat uit). Pas toen ik de grens weer over was, stroomden de iMessages binnen. Is er een manier waarop mensen kunnen zien dat ik geen iMessages kan ontvangen? Bij bv Whatsapp krijg je een melding dat de ontvanger offline is. Maar hoe gaat dit bij iMessage. Het is nl met name een probleem als mensen een bericht sturen vanaf hun iPad of OSX waar geen sms backup op zit.

....btw...heeft iemand een tip hoe toch te kunnen internetten in Spanje? Kun je bv een prepaid kopen en zo ja, van welke provider?

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    May 2014 aangepast
    Als je alle toestellen uitzet die iMessages kunnen ontvangen ben je "off-line". Als er ook maar één toestel aanstaat dat iMessages kan ontvangen ben je "on-line".

    Geen Internetverbinding is ook "uitzetten". ;-) Een Mac, bijvoorbeeld, kan in de slaapstand staan maar als "Wake for Intenet access" aanstaat zal deze toch weer "on-line" gaan als er een iMessage binnenkomt. iMessage gebruikt WOL pakketjes.
  • Er valt genoeg te doen in Spanje. :-)
    Wees blij, even een keer twee weken zonder Internet!
  • Dat dacht ik ook!

    Het is ook geen enkel probleem, maar soms wel handig om even te communiceren met het thuisfront, saldo the checken of kaartjes vooruit te boeken. Meer gemakzucht.
  • Ben het eens met Pieterr, en met Jap74, maar jou ze het aankunnen laten, aangezien het wel handig is, als je WiFi hebt, dan haalt die die pas binnen.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.