MacBook Pro blijft hangen bij opstarten na Mavericks update

October 2013 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Mijn Macbookpro blijft hangen in het opstartscherm na de installatie van de nieuwe update.
Het witte scherm met het apple logo blijft maar in beeld en er gebeurt niks.

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Verwijder alle externe apparatuur die eventueel aan de Mac aangesloten is. Zet de Mac uit. Voer dan een Safe Boot. Houd de Shift toets ingedrukt en start de Mac op. Zodra het login scherm verschijnt.

    Als dat werkt dan start de Mac weer normaal op.
  • Ik heb dat geprobeerd, maar na de safe boot blijft hij nog steeds hangen in het start scherm. Er blijft steeds zn rondje lopen onder het apple logo
  • timoshatimosha    Moderator
    Dan probeer de Mac op te starten met CMD + R ingedrukt. Herstel met Disk Utility de schijfpermissies. Als dat ook niet werkt zal je Mavericks opnieuw moeten installeren van de recovery partitie.
  • De mijne blijft nu hangen bij "configureren" staat al uren zo..
  • Kan iemand mij helpen?? ik had het zelfde probleem. Heb de laptop herteld door bij opstarten cmd+r in te drukken, nou start die wel op, maar lampje op de oplader doet het niet en rechtsboven zie ik geen accu of batterij meer...
  • timoshatimosha    Moderator
  • wij hebben ook hetzelfde probleem, bij ons lukt niks meer, het blijft op het witte scherm staan met het apple teken op.
  • Hoe hebben jullie het opgelost? Ik heb hetzelfde probleem:(. Wit scherm, apple logo, en dan links bovenin zwarte lettertjes en dan valt ie of uit, of hij blijft er in hangen:(
  • November 2014 aangepast
    Ik heb hetzelfde probleem en alle tips geprobeerd, maar het scherm blijft hangen in het opstartscherm met het Apple-logo. Soms met een balkje eronder waar je kunt zien op hoeveel procent je zit van het opnieuw opstarten. Dit probleem ontstond na het uitvoeren van een update van iTunes. Heeft iemand een oplossing?
Log In of Registreer om te reageren.