Standaard Windows 7 op Mac, schijf wil niet in partities verdeeld worden

May 2014 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Nadat mijn andere pc telkens uitviel heb ik besloten om windows 7 op mijn mac te zetten. Dit doe ik dan weer via Boot Camp, alles ging goed tot dat ik bij de ruimte verdeling van mac naar windows kwam. Toen ik op installeer klikte kreeg ik de volgende foutmelding:

"De schijf kan niet in partities worden verdeeld,omdat sommige bestanden niet kunnen worden verplaatst

Maak een reservekopie van de schijf en gebruik schijfhulpprogramma om de schijf te formatteren als een volume met de structuur MAC OS uitgebreid (journaled). Zet de gegevens terug op de schijf en voer d Boot Camp-assistent opnieuw uit."

Toen heb ik mijn mac afgesloten en een schijfkopie gemaakt, daarna heb ik de schijf (macintosh hd) gewist om daarna de inhoud weer terug te zetten. Geen resultaat, ik krijg dezelfde foutmelding als voorheen.

Weet iemand de oplossing ?

Reacties

  • Hoeveel vrije ruimte heb je nog op je interne schijf?

    De melding die je zag krijg je als je schijf gefragmenteerd is. De schijf wissen en opnieuw de OS X partitie erop zetten (met SuperDuper bijvoorbeeld) is dan doorgaans de oplossing.
  • timoshatimosha    Moderator
    May 2014 aangepast
    @Pieterr

    Ik ben dat probleem eens tegengekomen op een MacBook Pro. Toen zat de Recovery en/of EFI partitie in de weg. Door Disk Utility in debug mode te zetten en dan "show all partitions" aan te vinken kon ik dan zien waar die partitie zat.

    Door een beetje te schuiven met de Bootcamp partitie was het probleem opgelost.

    Disk Utility Debug Mode:
    defaults write com.apple.DiskUtility DUDebugMenuEnabled 1
  • @timosha: De TS heeft nog geen Boot Camp partitie aan kunnen maken, dus daar valt verder weinig mee te schuiven. Echt volledig wissen (en weer eerst één partitie maken) is de richting waarin je het moet zoeken.
  • May 2014 aangepast
    Ik heb de inhoud al 2 x verwijdert maar het werkte nog niet.

    Wat zijn de precieze stappen die je moet uitvoeren ?
  • Vertel eerst maar eens wat jij nu precies gedaan hebt. Hoe heb je die kopie gemaakt? Hoe teruggezet? Hoe gewist? Hoeveel partities? Hoeveel ruimte vrij?
  • 1 Heb de computer afgesloten en naar de recovery disk gegaan. 2 Daarna heb ik een schijfkopie gemaakt van Macintosh HD. 3 Toen heb ik dezelfde Macintosh hd gewist door op wissen te drukken. 4 Waarna ik daarna de inhoud weer kon terugzetten doormiddel van het laatste tabelletje terugzetten
  • May 2014 aangepast
    Om je hele schijf te wissen zul je moeten opstarten van een _externe_ _bootable_ schijf. Die kun je maken door een "bootable kloon" te maken van je OS X partitie (met een programma als SuperDuper of Carbon Copy Cloner).

    Zoals jij het gedaan hebt, heb je niet je gehele interne schijf gewist en tot één partitie gemaakt, maar alleen het OS X volume. En dan schiet je inderdaad weinig op als je meer ruimte nodig hebt.

    Dus:
    1. Maak een bootable kloon.
    2. Start op van de bootable kloon (hou de Option-toets ingedrukt tijdens het opstarten van je Mac)
    3. Start schijfhulpprogramma.
    4. Wis de interne schijf (maak één partitie).
    5. Zet de kloon weer terug van je externe schijf naar je interne schijf, analoog op de manier waarop je de kloon gemaakt hebt, maar dan andersom.
  • Ik snap het nog niet helemaal wat je bedoelt. De eerste stap is om een schijfkopie van je bestanden te maken in SuperDuper of Carbon Copy Cloner. Waarna ik dat dan gedaan heb moet je de mac afsluiten en dan naar het schijfhulpprogramma gaan.
    Dan weet ik nog niet helemaal wat ik moet doen. Ik heb ter verduidelijking voor mij een afbeelding er bijgevoegd met nummering, misschien maakt dat het wat makkelijker

  • "Waarna ik dat dan gedaan heb moet je de mac afsluiten en dan naar het schijfhulpprogramma gaan. "

    Je moet opstarten van die bootable kloon (stap 2) en dan pas schijfhulpprogramma opstarten. Als je bent opgestart van (de partitie op) je interne schijf kun je die niet wissen.
  • Bedankt voor je hulp, maar het is niet gelukt ik heb de windows 7 cd teruggebracht naar de winkel
  • In je tweede (rechter) plaatje kun je zien dat je Schijfhulpprogramma hebt gedraaid nadat je bent opgestart van je _interne_ schijf. Dan lukt het niet om je OS X partitie te wissen, zoals ook door Schijfhulpprogramma vermeld wordt.

    Enfin, jammer dat het je niet gelukt is. 500GB is ruim voldoende om ruimte (bv 50GB) vrij te maken voor een Windows partitie, tenminste, als je schijf niet helemaal tot de nok toe gevuld is.
Log In of Registreer om te reageren.