Mail opent blanco en ca. 20 seconde later verschijnt inhoud

Bij openen Apple mailprogramma openen nieuwe en al reeds geopende mail met een blanco pagina waar wel de kop zichtbaar is. Na ca. 20 seconde komt de inhoud van de mail op het scherm. Daarna geen probleem meer met openen van emails. Wanneer na enige tijd weer mails worden geopend dan heb ik weer hetzelfde probleem. Ik gebruik Monteray op mijn iMac 2016. Wie weet hiervoor DE oplossing?

Reacties

• Betreffende postbus weer opbouwen?
  • Heb ik al meerdere keren gedaan maar ook dat hielp helaas niet.
  • Het is moeilijk om er iets van te zeggen. Het probleem kan aan jouw kant liggen, door de oude versie van macOS, maar ook bij je e-mail leverancier of een combinatie hiervan. Waar heb je je e-mail vandaan?
  • Ik heb mijn mail bij Mijn Domein. Ik heb ook daar mijn probleem voorgelegd maar ook zij hadden hier ook geen oplossing voor. Volgens hen lag het probleem zeker niet bij hen :(
  • Heb je iets aan je netwerk veranderd?
  • Zit er veel mail in de inbox van jou domein ?
  • Ik heb wel een nieuw modem voor glasvezel gekregen en daarmee een ander netwerk maar de problemen deden zich al lang voor voordat er glasvezel werd aangelegd.
  • Wat zijn veel emails? Ik heb 3 postbussen (en bij allen hetzelfde probleem). Totaal van inkomende en uitgaande berichten van 3 postbussen zijn 1250 mails.
  • Ook heb ik alle postbussen al verwijderd en weer opnieuw aangemaakt.

Zou het een goed idee zijn om Monterey opnieuw te installeren? Of kan ik dan weer andere problemen verwachten?
  • Is niet gek, het systeem vernieuwen lijkt mij de enige manier om mail te vernieuwen, heb ik ook ooit gedaan, zonder problemen.
Log In of Registreer om te reageren.