Krakend geluid wanneer connect via aux of dock connecter

May 2014 aangepast in Hardware problemen
Hallo allemaal,

Sinds kort heb ik echt een kraakgeluid wanneer ik mijn iPhone bijvoorbeeld aan oordopjes wil aansluiten, echt kraak geluid dat niet aan te horen is. Ook wanneer ik hem met een aux kabel aansluit en dan in een tuner stop of dergelijk. Dan denk je dat het iets met de jack plug te maken heeft maar het rare is. We hebben thuis ook een audiodeck met dock station en zelfs daar doet hij het ook heel slecht in.

Iemand enig idee wat het probleem kan zijn?

Met vriendelijke groet,

xl3ruise

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Als het hier om een iPhone 4S, of ouder gaat, dan is het niet zo raar dat het kraakgeluid zowel op de dock connector als jackplug optreedt. Audio Out op de dock connector (Pin 3 & 4) is verbonden met Audio Out op de jackplug (Pin 1 & 2).

    Het is moeilijk om vast te stellen wat het probleem is. Persoonlijk vermoed ik een probleem met de dock connector en/of jackplug. Probeer beiden eens voorzichtig schoon te maken.

  • Ik heb dit als ik Windows opstart op mn Mac met Parallels Desktop, geen idee waardoor het wordt veroorzaakt
  • Het gaat inderdaad om een iphone 4s, ik ga m'n best doen met schoonmaken. Wat is de beste manier om het schoon te maken?
  • timoshatimosha    Moderator
    Probeer het in ieder geval met een niet geleidend voorwerp. Een wattenstaafje of een harde houten tandenstoker.
  • Ik heb het geprobeerd, wel wat stof uitgehaald maar nog doet hij het nog niet. Iemand tips want luister altijd veel muziek met oordopjes tijdens het fietsen?!
  • Sorry dubbelpost, maar iemand enig idee? Vind het een heel vervelend probleem!
Log In of Registreer om te reageren.