Printen van iPad Air zonder AirPrint

April 2014 aangepast in iOS 10 of eerder
Ik kan wel printen via Printopia naar mijn Lexmark printer (geen airprinter), maar dan moet mijn MacBook Pro aanstaan.
Weet iemand een oplossing om rechtstreeks van de iPad de printer aan te sturen? Dus ook bij uitgeschakelde MacBook Pro.

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Eventueel met Printer Pro. Je kan de gratis Lite versie proberen om te testen of het werkt:

    http://www.techrepublic.com/blog/smartphones/how-to-print-to-a-non-airprint-printer-with-ios/
  • Hi timosha,
    heb Printer Pro Lite geïnstalleerd, maar net zoals met Printopia werkt het alleen als de Mac aanstaat, in welk geval de Test Page wel wordt afgeprint, maar zonder de calibratie tekens. Hoewel ik twijfelde aan het nut van het installeren van de desktop app op de MacBook Pro (zoals Readdle vroeg) heb ik dit toch gedaan : zelfde reactie, alleen als de Mac werkt zal hij printen.
  • timoshatimosha    Moderator
    Dan zal je de een of andere hardware oplossing moeten gebruiken (denk ik):

    http://www.lantronix.com/it-management/xprintserver/xprintserver.html
  • In afwachting dat Apple (ooit) zelf met een oplossing komt, denk ik gewoon verder te werken met Printopia, of zelfs met Printer Pro, via de Mac. Intussen heb ik ook reeds de Printqueue via Dropbox (met Automator) getest (alleen interessant om mail attachments te deponeren of kopies van Pages of Pdf documenten). Maar ook hier gaat alles nog via de Mac. Als ik mettertijd de MacBook Pro wegdoe hoop ik wel dat er intussen een oplossing is om rechtstreeks via iOs te printen, desnoods met een Airprint printer, we zien wel.
    Bedankt voor je snelle reactie op mijn probleem.
  • April 2014 aangepast
    Apple is al met een oplossing gekomen, namelijk het AirPrint protocol. Alleen moet je printer dat wel ondersteunen. Als je printer dat niet doet, zul je de omweg via je Mac moeten gebruiken met een programma zoals 'handyPrint'.
Log In of Registreer om te reageren.